„2020-ig a legnagyobb prémium márkává kívánunk válni, de már most is müncheni kollégáink sarkában járunk” – jelentette ki Rupert Stadler, az Audi vezérigazgatója a német Bild lap szombati számában megjelent interjúban, a BMW-re utalva.

A BMW-nek már a Daimler is hadat üzent. Dieter Zetsche, a Daimler elnöke, a Mercedes-Benz vezérigazgatója egy évvel ezelőtt jelentette ki, hogy 2020-ra megelőzik a BMW-t forgalomban, és addigi eladásaikat duplájára, 2,6 millió autóra növelik.

Az Audi elsősorban a külföldi piacokra összpontosít. „Globális autógyártó vagyunk. Miközben a világpiac tovább növekszik, az európai piacra összpontosító márkák veszteségeket kénytelenek elkönyvelni” – mutatott rá Rupert Stadler.

Októberben az ingolstadtiak 14 százalékkal növelték eladásaikat az egy évvel korábbihoz képest, a BMW 13 százalékkal, a Daimler személyautó-érdekeltsége „mindössze” 6,2 százalékkal.

Idén az első tíz hónapban az Audi 1,22 millió autót adott el, míg Mercedesből 1,07 millió fogyott, ehhez képest a BMW 1,24 millió autó forgalmazott, tehát őrzi az első helyét.

Az Audi vezérigazgatója hisz az elektromos autózás jövőjében: „a hatótáv, az ár és a töltőállomás-infrastruktúra területén bőven van mit javítani, de ez még nem kellene, hogy elkedvetlenítsen bennünket, hiszen csak most kezdtünk bele. Az elektromos autók német utakra 2020-ig előirányzott egymilliós számát mindenkinek szem előtt kell tartania, aki maga is jelen akar lenni” – fogalmazott Rupert Stadler, az Audi vezérigazgatója a német Bild lapban megjelent interjúban.

Forrás: MTI