Vadonatúj típus, mégis olyannak tűnik, mintha egy régebbi Mazda formatervet frissítettek volna fel
Fotó megosztása:
Meredeken áll a szélvédő, mert a vevők szerint egy szabadidő-autóhoz ilyen illik, nem olyan lapos, mint a CX-7-esé. Az alaktényező (cw érték) ennek ellenére a kategóriában az egyik legjobb, 0,33.
Fotó megosztása:
Két kipufogó hangsúlyozza a sportosság iránti elkötelezettséget
Fotó megosztása:
Ahogy kinéz, le sem tagadhatná a műszerfal, hogy egy Mazdából való. Ez a minőségre is igaz, vagyis az összeszerelés kiváló, a puha műanyagokkal azonban még mindig hadilábon áll a márka. Csak a műszerfal tetejét borítja ilyen réteg
Fotó megosztása:
Egyedül a benzinmotoros, elsőkerék-hajtásos modellhez nem rendelhető automata, az elsőkerék-hajtásos nagy teljesítményű (175 lóerős) dízel viszont csak azzal rendelhető. Minden más esetben szabadon variálhatóak a motorok, a váltók és a kerékhajtások. Kézzel csak a karral lehet váltani, egy sportosnak szánt autóban a kormány mögötti karoknak is helyük lenne
Fotó megosztása:
Központi vezérlőegység az európai vevők tetszése szerint, holott a középkonzol nagy kijelzője érintőképernyős, tehát onnan is elérhető minden
Fotó megosztása:
Kötegelve a biztonsági rendszerek gombjai
Fotó megosztása:
A tempomat gombjai a jobb kormányküllőn
Fotó megosztása:
Az audio rendszeré és a telefoné a balon. Ennél többet kezelni már nehézkes lenne
Fotó megosztása:
Igazi mindent tudó az ülés. Nem kimondottan kagylósított és sportos, ezért nem nehezíti a beszállást, mégis jól támaszt.
Fotó megosztása:
Érintőképernyős a nagy kijelző
Fotó megosztása:
Kamaszos méreteimmel szinte elveszek a hátsó sorban
Fotó megosztása:
Padlótól a rolóig 463 liter a csomagtartó, ami nem kevés, de úgy annyi, hogy defekt esetén csak gumijavító készletre támaszkodhatunk
Fotó megosztása:
A csomagtartó felől is le lehet dönteni az üléseket, a naggyal az egyik szélsőt, a kicsivel a középsőt
Fotó megosztása:
Finomnak ígérkezik az új két turbós, lépcsős feltöltésű SkyActive dízelmotor. Rezgésmentesen, halkan jár, úgy veszi a gázt, mint egy benzinmotor.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
A CX-5-tel együtt a mai napig négy Mazda modell nyerte el a megtisztelő Év Japán Autója címet, legutóbb az MX-5, 2005-ben.
A modell értékesítése 2012 februárjában indult és az azóta eltelt mintegy kilenc hónap alatt a Mazda Japánban 37 000, Európában pedig több mint 33 000 megrendelést vett fel az autóra. A globális kereslet mértéke meghaladta a 128 ezer darabot.
Ez a Mazda első olyan modellje, amely a márka SKYACTIV technológiáinak teljes spektrumát alkalmazza, az új motoroktól a sebességváltókig, a karosszériától a futóműig. Magyarországon 2,0 literes benzines és 2,2-es dízelmotorral kapható a kocsi.