„Legyünk őszinték, a környezetszennyezés egyik legrosszabb fajtája a rondaság” – nyilatkozta a Los Angeles-i autókiállításon Matt Davis, a FIAT észak-amerikai termékmarketing-vezetője a jelenleg kapható elektromos autókról. A kijelentéssel lényegében az 500 elektromos verzióját próbálta népszerűsíteni, amely szerinte remekül igazolja, hogy egy elektromos autó is lehet szép.
Simon Sproule, a Nissan globális marketing-kommunikációs vezetője kapva kapott az alkalmon, hogy fényezze saját márkáját és picit megtörölje cipője talpát az olasz félbe. „Sokan vádolhatnák a FIAT-ot vizuális környezetszennyezéssel. Vessünk egy alapos pillantást például a Doblóra. A LEAF egy teljes mértékben működőképes autó a családok számára, az 500-as egyszerűen túl kicsi, hogy praktikus legyen”. Míg a Nissan dollármilliárdokat ölt a LEAF fejlesztésébe, az olasz cég csak a legolcsóbb módszerrel próbál megfelelni a kaliforniai környezetvédelmi előírásoknak – fejtette ki a Nissan képviselője.
A FIAT egyébként nem tervezi Európában forgalmazni elektromos modelljét, valóban a kaliforniai kibocsátási normáknak kívánnak megfelelni. Nem véletlen, hogy a Nissan vesszőparipájává vált az elektromos autó, és megragadnak minden lehetőséget termékük népszerűsítésére. A jelenlegi amerikai értékesítési mutatók ugyanis kiábrándítóak, amit a Nissan az elektromos infrastruktúra hiányával magyaráz.