Jön a nem gagyi kínai autó 1
Gert Volker Hildebrand fődizájner

Gert Volker Hildebrand fődizájner

Gert Volker Hildebrand fődizájner


Jövő márciusban, Genfben mutatkozik be a Qoros szedánja, melyről már most megjelent pár vázlat. Szerény múltját a márka annál jelentősebb hátterével kompenzálja, hiszen a legnagyobb kínai autógyártó, a Chery és az ipari befektetésekkel foglakozó Israel Corporation holding alapította. Továbbá olyan beszállítók állnak a háttérben, mint a Magna Steyr, a TRW, a Continental, a Bosch, a Valeo, a Microsoft és az Iconmobile.

A formatervezést sem bízzák a véletlenre, hiszen a képen látható német Gert Volker Hildebrandot bízták meg dizájnstúdiójuk vezetésével, aki a VW-nek, az Opelnek és a MINI-nek is tervezett már autót. Megnyerték maguknak továbbá a Volkswagentől Volker Steinwaschert, aki a cég alelnöke lett, Klaus Schmidt pedig több mint két évtized BMW-s karrier után műszaki igazgatóként folytatja pályafutását a kínai márkánál.

A hírek szerint az új márka egy fiatalos, lendületes modellcsalád kialakításán gondolkozik, eleinte a főleg Kínában, de Európában is népszerű négyajtósok kategóriájában indulnak világhódító útjukra. A négycsillagos Geely Emgrand EC7 és az MG6 kivételével a legtöbb kínai autó rendre elvérzett az európai törésteszteken, éppen ezért a Qoros kiemelte, minden erővel azon dolgoznak, hogy maximális pontszámot érjenek el az Euro NCAP teszteken is.

A kezdeti évi 150 ezres gyártási kapacitást az igényektől függően 450 ezerben maximalizálnák. Jövőre már hazájában elérhető lesz az új márka, majd a kiépített márkakereskedői és szervizhálózat után Európa a cél.