Új, hatékonyabb motorokkal, új vezetéstámogató rendszerekkel és lágyabb formavilággal megérkezett az átdolgozott W212 kódjelű Mercedes, az aktuális E-osztály új generációja. A kombi és a szedán is felfrissült.
Új arc, sőt, arcok
Az új Merci formájával kapcsolatban két tábor alakult ki szerkesztőségünkben. Az egyik csoport lelkesen üdvözölte a lámpatestek összefolyatását, a puhább vonalakat; szerintük szebb lett az autó. Az ellentábor szerint viszont a változtatásoktól sem lett kívánatosabb az eddig sem épp klasszikus szépségű stuttgarti modell. De hát kit érdekel pár autóbuzi magánvéleménye: döntsék el a kedves olvasók a képek alapján maguk, jól sikerült-e a facelift:
Belvilág
Az új, vízszintesen kettéosztott műszerfal faberakással vagy alumínium intarziákkal is rendelhető. A három kerek csőbe rendezett műszerblokk is új, és a szellőzőrostélyokat, de még az analóg órát is újratervezték.
Egy ilyen prémiummodellnél természetesen milliónyi kárpitminőség, szín, díszítés rendelhető – világosan elegánstól a sötéten hűvösig alakíthatja E Mercije belvilágát a megrendelő.
Még a mosópornál is intelligensebb
Kezdetben vala a PRE-SAFE, aztán jöve a DISTRONIC PLUS, most pedig itt az „intelligent drive”. Az új E-osztályban a hamarosan bemutatkozó S Klasséba fejlesztett elektronikus rendszerek közül is több megtalálható (persze csak ha kipipálta az extralistán a vevő).
Immár nem egy, hanem két objektív fürkészheti a csillag előtt az utat. A szterokamera 500 méterre lát előre, 45 fokos szögtartományban alkot háromdimenziós képet az útról, a többi közlekedőről, a veszélyekről. A kamerák mögött lévő, a parkoló- és követőradart is integráló informatikai rendszer felismeri a táblákat, a gyalogosokat, a szembe, vagy vele egy irányba haladó járműveket; jelzéseket ad a vezetőnek, vagy önállóan lekezel egyes előre programozott helyzeteket.
A fékrendszer emelt nyomással készül, ha átkelni szándékozó gyalogost észlel a kocsi; 50 km/h-ig akár önállóan is képes lassítást kezdeményezni az autó, elkerülendő egy gázolást. A féklámpák hirtelen lassításkor változó frekvenciával villognak, így figyelmeztetve a Mercedes mögött haladókat.
A sávtartó automatika immár nem csak tartja a sávot, de akár át is vált egy másikba, ha ütközésveszélyt észlel.
Az adaptív fényszóró nem egyszerűen csak leveszi a refit, ha jön szembe valaki, hanem mintegy kitakarja a szembejövőt a fénycsóvából. A parkolássegítő madártávlati képet alkot az autóról és az akadályokról.
Új turbómotor
Immár az E-Merci összes motorját felszerelték Stop-Start elektronikával, de nem ez az igazi újdonság a motorháztető alatt, hanem egy új, kétliteres, mindenütt változó vezérléses, direktbefecskendezéses, feltöltött négyhengeres benzinmotor. (Az E-Klasséban legalábbis új – ezt a motort már láthattuk az A-osztályban.)
A dízelek között az E 300 BlueTEC Hybrid az újdonság: a 231 lóerős gázolajos hibrid katalógus-fogyasztása 4,1 liter százon. Azért ezt majd megnézzük a gyakorlatban is, ha megjön a tesztautó!
Benzinmotorok
Modell
|
Heng. |
Lökettérfogat
cm3 |
Teljesítmény |
Nyomaték
|
Gyorsulás, s, 0-100 km/h
|
Átlagfogy.
l/100 km |
CO2 g/km
|
E 200
|
4
|
1991
|
135 kW (184 hp)/ 5500
|
300 Nm/ 1200 – 4000
|
7.9 (8.3)
|
5.8 (6.0)
|
135 (139)
|
E 250
|
4
|
1991
|
155 kW (211 hp)/ 5500
|
350 Nm/ 1200 – 4000
|
7.4 (7.8)
|
5.8 (6.1)
|
135 (141)
|
E 300
|
V6
|
3498
|
185 kW (252 hp)/ 6500
|
340 Nm/ 3500 – 4500
|
7.1 (7.5)
|
6.8 (7.1)
|
159 (165)
|
E 300 4MATIC
|
V6
|
3498
|
185 kW (252 hp)/ 6500
|
340 Nm/ 3500 – 4500
|
7.4 (7.8)
|
7.4 (7.8)
|
174 (184)
|
E 350
|
V6
|
3498
|
225 kW (306 hp)/ 6500
|
370 Nm/ 3500 – 5250
|
6.3 (6.7)
|
6.8 (7.1)
|
159 (165)
|
E 350 4MATIC
|
V6
|
3498
|
225 kW (306 hp)/ 6500
|
370 Nm/ 3500 – 5250
|
6.6 (7.1)
|
7.4 (7.8)
|
174 (184)
|
E 400 *
|
V6
|
2996
|
245 kW (333 hp)/ 5250 – 6000
|
480 Nm/ 1600 – 4000
|
5.9 (6.3)
|
7.5 (7.7)
|
175 (179)
|
E 400 4MATIC *
|
V6
|
2996
|
245 kW (333 hp)/ 5250 – 6000
|
480 Nm/ 1600 – 4000
|
5.9 (6.3)
|
8.0 (8.3)
|
185 (194)
|
E 500
|
V8
|
4663
|
300 kW (408 hp)/ 5000 – 5750
|
600 Nm/ 1600 – 4750
|
5.2 (5.4)
|
8.9 (9.3)
|
209 (216)
|
E 500 4MATIC
|
V8
|
4663
|
300 kW (408 hp)/ 5000 – 5750
|
600 Nm/ 1600 – 4750
|
5.2 (5.4)
|
9.4 (9.5)
|
219 (222)
|
Dízelmotorok
Modell
|
Heng.
|
Lökettérfogat
cm3 |
Teljesítmény |
Nyomaték
|
Gyorsulás, s, 0-100 km/h
|
Átlagfogy.
l/100 km |
CO2 g/km
|
E 200 CDI
|
4
|
2143
|
100 kW (136 hp)/ 2800 – 4600
|
360 Nm/ 1600 – 2600
|
9.5 (10.1)
|
4.9 (5.3)
|
127 (137)
|
E 220 CDI
|
4
|
2143
|
125 kW (170 hp)/ 3000 – 4200
|
400 Nm/ 1400 – 2800
|
8.4 (8.6)
|
4.7 (5.2)
|
125 (134)
|
E 250 CDI
|
4
|
2143
|
150 kW (204 hp)/ 3800
|
500 Nm/ 1600 – 1800
|
7.5 (7.8)
|
4.8 (5.2)
|
128 (136)
|
E 250 CDI 4MATIC
|
4
|
2143
|
150 kW (204 hp)/ 388
|
500 Nm/ 1600 – 1800
|
7.9 (8.1)
|
5.5 (5.8)
|
143 (152)
|
E 300 BlueTEC
|
V6
|
2987
|
170 kW (231 hp)/ 3800
|
540 Nm/ 1550 – 2400
|
7.1 (7.4)
|
5.5 (5.7)
|
144 (152)
|
E 350 BlueTEC
|
V6
|
2987
|
185 kW (252 hp)/ 3600
|
620 Nm/ 1600 ? 2400
|
6.6 (6.9)
|
5.5 (5.7)
|
144 (152)
|
E 350 BlueTEC 4MATIC
|
V6
|
2987
|
185 kW (252 hp)/ 3600
|
620 Nm/ 1600 – 2400
|
6.7 (7.0)
|
6.0 (6.4)
|
160 (170)
|
E 300 BlueTEC HYBRID
|
4
|
2143
|
150 kW (204 hp)/ 4200 Electric motor 19 kW (26 hp)
|
500 Nm/ 1600 ? 1800 Electric motor 280 Nm
|
7.5 (7.8)
|
4.1 (4.4)
|
107 (116)
|