Új, takarékosabb benzinmotorokkal váltja le régebbi motorjait a Citroën. A PureTech névvel jelezett szerkezetek teljesítménye felveszi a versenyt a régebbi változatokkal, kisebb hengerűrtartalmuk és tömegük, valamint modernebb technológiai megoldásaik révén viszont akár 25%-kal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást és károsanyag-kibocsátást kínálnak. Az új motorcsalád tagjai több a C3-hoz, DS3-hoz és C-Elysée-hez választhatók.
A korábbi 1,1 literes motor helyébe lép az új 1,0 liter hengerűrtartalmú, amely 10 lóerővel nagyobb, 68 lóerő teljesítményt produkál. A C3 esetében az új motorral 2,3 másodperccel jobb gyorsulást és 8 km/órával nagyobb végsebességet eredményez a csere.
A vegyes ciklusban mért 4,3 l/100 km-es átlagfogyasztása 1,6 liter megtakarítást jelent. Emellett 38 grammal csökkent a motor CO2-kibocsátása, és ezzel elérte a 99 g/km-es szintet.
1,2 literes a másik motor, teljesítménye egyik kivitelben 82 lóerő, ami 9-cel több az általa leváltott 1,4 literes motorral összehasonlítva. A C3-hoz és a DS3-hoz is elérhető motorral 11 km/órával nagyobb a modellek végsebessége, 1,9 másodperccel csökkent a 0?100 km/h-ra való gyorsulási idejük.
1,5 literrel alacsonyabb a 100 kilométerenkénti fogyasztásuk az előző generációhoz képest, ami a 4,5 litert jelent. A CO2-kibocsátásáuk 104 g/km.
A többek között folyamatosan változó szelepvezérléssel szerelt 1,2-es motor 72 lóerős teljesítménnyel is választható új C-Elysée modellhez.