Arra már régen rájöttek az autógyártók, hogy mitől lehet tágas akár egy városi kisautó is: a sarkokba helyezett kerekeknek köszönhetően a hosszabb tengelytáv eredménye a tágasabb utastér. Ezt a receptet fűszerezte tovább a Rinspeed új MicroMax koncepciójával.
Mint ahogy neve is mutatja, a maximumot hozták ki a belpiacos japán dobozautókra hajazó kis egyterűből, hiszen a 3,6 méter hosszúság mellé 2,2 méter magasság párosul. Így nemcsak a ki- és beszállás lehet könnyebb és gyorsabb, de az autós teszteken maga mögé gyakran beülő autós zsurnaliszta által firtatott térd és az első ülés háttámlája közötti távolság méricskélése is feleslegessé válna. A MicroMaxban ugyanis félig állva, félig ülve utaznánk.
A tervező ígérete szerint így bőséges hely maradna az öt személyt szállító jármű fedélzetén a méretesebb poggyász számára is. Legyen szó például babakocsiról, hűtőszekrényről, vagy hasonló méretű tárgyakról, de jó szolgálatot tenne egy mesterember brigádja és szerszámaik szállítása számára is.
A hosszútávon valószínűleg kényelmetlen „állülés” – Orwell után szabadon – problémája fel sem merül, hiszen a tisztán elektromos meghajtású minibuszt, már a csekély hatótáv miatt is, kizárólag városi járműnek szánják a tervezők. Ez lenne a jövő városi közlekedési eszköze?