Két autógyártó van a világon, amely komolyan veszi a hibridhajtást és következetesen viszi át a technológiát kevésbé drága autóiba. Az egyik a Toyota, a másik a Honda, így a kiskategória második hibridautója, bő egy évvel a Jazz Hybrid után, a Yarisból érkezik a magyar piacra
Két autógyártó van a világon, amely komolyan veszi a hibridhajtást és következetesen viszi át a technológiát kevésbé drága autóiba. Az egyik a Toyota, a másik a Honda, így a kiskategória második hibridautója, bő egy évvel a Jazz Hybrid után, a Yarisból érkezik a magyar piacra
Fotó megosztása:
Agresszívebb a hibrid orra a többi Yarisénál, de a 100 lóerős autó nem sportmodell
Agresszívebb a hibrid orra a többi Yarisénál, de a 100 lóerős autó nem sportmodell
Fotó megosztása:
4 595 000 Ft az alapára kétzónás automata légkondival, 4 895 000 Ft az Active kivitel, az Exe csúcsmodell 5 335 000 forintba kerül. A hibrid Honda Jazz ára 6 249 000 Ft
4 595 000 Ft az alapára kétzónás automata légkondival, 4 895 000 Ft az Active kivitel, az Exe csúcsmodell 5 335 000 forintba kerül. A hibrid Honda Jazz ára 6 249 000 Ft
Fotó megosztása:
45 kW (61 LE) a villanymotor, 74 lóerős a benzines teljesítménye, nyomatékuk 169 és 101 Nm. Mivel nem egyszerre érik el ezeket az értékeket, a rendszer összteljesítménye kereken 100 lóerő
45 kW (61 LE) a villanymotor, 74 lóerős a benzines teljesítménye, nyomatékuk 169 és 101 Nm. Mivel nem egyszerre érik el ezeket az értékeket, a rendszer összteljesítménye kereken 100 lóerő
Fotó megosztása:
Városban a szakaszok több felét képes megtenni villanymotorjával, ha finoman vezetünk és leáll a benzines
Városban a szakaszok több felét képes megtenni villanymotorjával, ha finoman vezetünk és leáll a benzines
Fotó megosztása:
5 év vagy 100 000 km a garancia a hibridrendszerre, de valós élettartamát legalább félmillió kilométerre tervezi a Toyota
5 év vagy 100 000 km a garancia a hibridrendszerre, de valós élettartamát legalább félmillió kilométerre tervezi a Toyota
Fotó megosztása:
Jól állna ez az orr a többi Yarisnak is
Jól állna ez az orr a többi Yarisnak is
Fotó megosztása:
Kék embléma és jellegzetes hűtőmaszk különbözteti meg a hibridet a többi Yaristól
Kék embléma és jellegzetes hűtőmaszk különbözteti meg a hibridet a többi Yaristól
Fotó megosztása:
A kiskategória első full hybridje, a Jazz rásegítős hibridhajtása jóval egyszerűbb megoldás
A kiskategória első full hybridje, a Jazz rásegítős hibridhajtása jóval egyszerűbb megoldás
Fotó megosztása:
Hátul is kék a logó
Hátul is kék a logó
Fotó megosztása:
Városi forgalomban kevesebbet fogyaszt, mint országúton, mert kis sebességnél sokszor átveszi a hajtást a villanymotor
Városi forgalomban kevesebbet fogyaszt, mint országúton, mert kis sebességnél sokszor átveszi a hajtást a villanymotor
Fotó megosztása:
Csupán 30 kilóval lett nehezebb egy dízelnél
Csupán 30 kilóval lett nehezebb egy dízelnél
Fotó megosztása:
Nagyon nehéz volt a Yaris orrához csökkenteni a hibrid hajtásrendszert
Nagyon nehéz volt a Yaris orrához csökkenteni a hibrid hajtásrendszert
Fotó megosztása:
Atkinson-ciklusú a motor, a sűrítési ütemben sokáig nyitva tartott szívószeleppel csökkentik a pumpálási veszteségeket és végeztetnek minél nagyobb munkát az adott üzemanyaggal
Atkinson-ciklusú a motor, a sűrítési ütemben sokáig nyitva tartott szívószeleppel csökkentik a pumpálási veszteségeket és végeztetnek minél nagyobb munkát az adott üzemanyaggal
Fotó megosztása:
A narancssárga koszorú a motor-generátoré, tőle jobbra, takarva látható az autót hajtó villanymotor
A narancssárga koszorú a motor-generátoré, tőle jobbra, takarva látható az autót hajtó villanymotor
Fotó megosztása:
Nem nyalnám meg úgy, mint a laposelemet
Nem nyalnám meg úgy, mint a laposelemet
Fotó megosztása:
A hibridrendszer akkumulátorán kívül a benzintank is a hátsó ülés alatt van
A hibridrendszer akkumulátorán kívül a benzintank is a hátsó ülés alatt van
Fotó megosztása:
LED-ek elöl-hátul a hibridben
LED-ek elöl-hátul a hibridben
Fotó megosztása:
Eco, normál és elektromos üzemmód van. Sportfokozat nincs, mert ahhoz nem elég erős az autó
Eco, normál és elektromos üzemmód van. Sportfokozat nincs, mert ahhoz nem elég erős az autó
Fotó megosztása:
Kék indítógombbal kel életre a hibrid
Kék indítógombbal kel életre a hibrid
Fotó megosztása:
Fenntartási és üzemanyagköltségben is nagyon jó lesz: nincs ékszíj a motoron, nincs cserélendő kuplung és a fékek élettartama a visszatermeléses lassítás miatt 2,5-3 szorosa a nem hibrid modellekének
Fenntartási és üzemanyagköltségben is nagyon jó lesz: nincs ékszíj a motoron, nincs cserélendő kuplung és a fékek élettartama a visszatermeléses lassítás miatt 2,5-3 szorosa a nem hibrid modellekének
Fotó megosztása:
A ködlámpa a második, Active felszereltségtől jár
A ködlámpa a második, Active felszereltségtől jár
Fotó megosztása:
A gonyomásra kikényszerített EV (elektromos) módban összességében nő a benzinigény, mert felülbíráljuk a hajtásrendszert, amely mindig úgy használja a 74 lóerős benzinest és a 61 lóerős villanymotort, ahogy a legkisebb a fogyasztás
A gonyomásra kikényszerített EV (elektromos) módban összességében nő a benzinigény, mert felülbíráljuk a hajtásrendszert, amely mindig úgy használja a 74 lóerős benzinest és a 61 lóerős villanymotort, ahogy a legkisebb a fogyasztás
Fotó megosztása:
Városban könnyedén és sokat suhan leállított benzinessel, csak a villanymotorral hajtva
Városban könnyedén és sokat suhan leállított benzinessel, csak a villanymotorral hajtva
Fotó megosztása:
3,5 liter a gyári átlaga, csupán 79 g/km szén-dioxid emissziójával a világ legjobb szériaautója, a villanyautókat leszámítva
3,5 liter a gyári átlaga, csupán 79 g/km szén-dioxid emissziójával a világ legjobb szériaautója, a villanyautókat leszámítva
Fotó megosztása:
Nem látni belül, hogy ez a hibrid verzió
Nem látni belül, hogy ez a hibrid verzió
Fotó megosztása:
Franciaországban készül. A Yaris az egyetlen autó a kiskategóriában, amelyből van hibrid, benzines s dízel is
Franciaországban készül. A Yaris az egyetlen autó a kiskategóriában, amelyből van hibrid, benzines s dízel is
Fotó megosztása:
Idén szeptemberben befut az 5+2 személyes Prius Plus családi autó és a konnektorról tölthető Prius Plug-In, 25 km elektromos hatótávval, jelenleg még ismeretlen áron
Idén szeptemberben befut az 5+2 személyes Prius Plus családi autó és a konnektorról tölthető Prius Plug-In, 25 km elektromos hatótávval, jelenleg még ismeretlen áron
Fotó megosztása:
Hatalmas szó, hogy nem veszett el egy liternyi hely sem a csomagtérből
Hatalmas szó, hogy nem veszett el egy liternyi hely sem a csomagtérből
Fotó megosztása:
145 literrel csökkenti az 5-ös BMW csomagterét a hibridhajtás, a Yarisé viszont teljes egészében megmaradt, 286 literes
145 literrel csökkenti az 5-ös BMW csomagterét a hibridhajtás, a Yarisé viszont teljes egészében megmaradt, 286 literes
Fotó megosztása: