Új autókoncepciója (B oszlop nélküli hátsó tolóajtó) és egyliteres, háromhengeres turbófeltöltős benzinmotorja juttatta a döntőbe a Ford kis egyterűjét, a B-maxot
Új autókoncepciója (B oszlop nélküli hátsó tolóajtó) és egyliteres, háromhengeres turbófeltöltős benzinmotorja juttatta a döntőbe a Ford kis egyterűjét, a B-maxot
Fotó megosztása:
Nagyon összeszedte magát az i30-assal a Hyundai. Tágas, jó minőségű és takarékos
Nagyon összeszedte magát az i30-assal a Hyundai. Tágas, jó minőségű és takarékos
Fotó megosztása:
Nemcsak bájos, hanem tágas és jól vezethető a Peugeot 208. Új kis benzinmotorjai takarékosak és kímélik a környezetet
Nemcsak bájos, hanem tágas és jól vezethető a Peugeot 208. Új kis benzinmotorjai takarékosak és kímélik a környezetet
Fotó megosztása:
Sportmezt húzott negyedik generációjára a Clio. Nemcsak a megjelenése sportos, a vezethetősége is. Már 0,9 literes, háromhengeres turbómotorral is
Sportmezt húzott negyedik generációjára a Clio. Nemcsak a megjelenése sportos, a vezethetősége is. Már 0,9 literes, háromhengeres turbómotorral is
Fotó megosztása:
Kevés autó csalt nagyobb mosolyt vezetője arcára, mint a Subaru BRZ/Toyota GT86. Ezért került a döntőbe
Kevés autó csalt nagyobb mosolyt vezetője arcára, mint a Subaru BRZ/Toyota GT86. Ezért került a döntőbe
Fotó megosztása:
A hetek, akik most nyolcan vannak: Ford B-Max, Hyundai i30, Mercedes A-osztály, Peugeot 208, Renault Clio, Subaru BRZ/Toyota GT86, Volkswagen Golf, Volvo V40
A hetek, akik most nyolcan vannak: Ford B-Max, Hyundai i30, Mercedes A-osztály, Peugeot 208, Renault Clio, Subaru BRZ/Toyota GT86, Volkswagen Golf, Volvo V40
Fotó megosztása:
Új Golf, teljesen új alapokon. Könnyű, tágas, jól vezethető, jó minőségű és gazdagon felszerelt Golf született a keresztmotoros építőkészletből
Új Golf, teljesen új alapokon. Könnyű, tágas, jól vezethető, jó minőségű és gazdagon felszerelt Golf született a keresztmotoros építőkészletből
Fotó megosztása:
A V40-essel megszületett az utóbbi idők legsportosabb Volvója, amely azért biztonságos is maradt: egyedül neki van gyalogos-légzsákja
A V40-essel megszületett az utóbbi idők legsportosabb Volvója, amely azért biztonságos is maradt: egyedül neki van gyalogos-légzsákja
Fotó megosztása:
Össze sem lehet hasonlítani az új A-osztályt a régivel. Az új annyival jobb kiállású, és annyival élvezetesebb vezetni, hogy ott a helye a döntőben
Össze sem lehet hasonlítani az új A-osztályt a régivel. Az új annyival jobb kiállású, és annyival élvezetesebb vezetni, hogy ott a helye a döntőben
Fotó megosztása:
Új autókoncepciója (B oszlop nélküli hátsó tolóajtó) és egyliteres, háromhengeres turbófeltöltős benzinmotorja juttatta a döntőbe a Ford kis egyterűjét, a B-maxot
Új autókoncepciója (B oszlop nélküli hátsó tolóajtó) és egyliteres, háromhengeres turbófeltöltős benzinmotorja juttatta a döntőbe a Ford kis egyterűjét, a B-maxot
A 2013-as Év Autója választás kétszeresen is különleges. Először azért, mert ez kereken az ötvenedik, vagyis jubileumi választás – ami kiemelkedő esemény a zsűri életében. A második, hogy a szavazatok összesítése után nem a szokásos hét, hanem nyolc autó került a döntőbe, a hetedik és a nyolcadik helyen ugyanis pontazonosság lépett fel.
A 22 ország 58 zsűritagjának az első fordulóban hét típust kell megneveznie, azokat, amelyeket az adott évben a legkiemelkedőbbnek tartanak. Az idei 2013-asnak nevezett választáson 32 autóból kellett hetet megnevezni, ez sikerült most nyolcra. Volt már ilyen egyébként, 2008-ban hasonló problémával került szembe a zsűri.
A helyzet pikantériája, hogy nem lehet tudni, melyik két autó került így be a döntőbe, mivel az egyes típusokra leadott szavazatok száma még a zsűritagok számára is titkos, nehogy befolyásolja őket a második fordulóban, amikor egyetlen győztest kell hirdetni a döntőbe jutott hét – illetve jelen esetben nyolc – típus közül. Az autók között ezért nincs helyezési sorrend, csak ABC szerint rendezik sorba őket. Ennek megfelelően a nyolc típus a következő:
Melyik Ön szerint az Év Autója 2013-ban
Mercedes A-osztály
12% (33)
Subaru BRZ/Toyota GT86
12% (33)
Én is szavaztam természetesen, és ha lottószelvény lenne, azt írnám, négy találatot értem el. A második forduló miatt most nem árulnám el, melyik volt az én hét választottam, az azonban nem sérti a titoktartási fogadalmat, ha leírom, hogy melyik jelöltjeim nem kerültek a döntőbe.
Az én listámon szerepelt a BMW 3-as, amit én egy nagyon jó autónak tartok – bár nem kimondottan olcsó. Szerepelt a nagyon szépre sikerült Mazda6-os, amelynek a technikája is kiemelkedő, hiszen dízelmotorja nitrogén-oxid utókezelés nélkül is teljesíti az Euro 6 elvárásait (amit egyetlen más dízelmotor nem tud rajta kívül!) és kondenzátoros energiatároló-rendszerrel is felszerelhető. És akkor még nem említettem a vezethetőségét.
Új Golf, teljesen új alapokon. Könnyű, tágas, jól vezethető, jó minőségű és gazdagon felszerelt Golf született a keresztmotoros építőkészletből
Új Golf, teljesen új alapokon. Könnyű, tágas, jól vezethető, jó minőségű és gazdagon felszerelt Golf született a keresztmotoros építőkészletből
A harmadik lemaradt típus a Toyota Prius+, amelyet én az egyik legsokoldalúbban használható hibridnek tartok. Lítium-ion akkumulátorát a két első ülés közötti könyöklő alá építették be, így nagy lehet a csomagtartója, sőt plusz két ülés van benne!
A második fordulóban a döntőbe jutott típusok között 25 pontot kell szétosztani úgy, hogy az első helyre tett típusnak legalább egy ponttal többet kell adni, mint a másodiknak. Egy típusnak maximálisan tíz pontot lehet adni. A zsűritagok által adott pontok miatt a második fordulóban már sorrend alakul ki az autók között – az nyeri el Az Év Autója 2013 címet, amely a legtöbb pontot kapja. Eredményhirdetés a genfi Autókiállítás nyitónapján, 2013 március 4-én!
Korábbi Év Autója győztesek:
2012 — OPEL AMPERA
2011 — NISSAN LEAF
2010 – VW POLO
2009 — OPEL INSIGNIA
2008 — FIAT 500
2007 — FORD S-MAX
2006 — RENAULT CLIO
2005 — TOYOTA PRIUS
2004 — FIAT PANDA
2003 — RENAULT MÉGANE
2002 — PEUGEOT 307
2001 — ALFA ROMEO 147
2000 — TOYOTA YARIS