2011-ben a Capture tanulmány bemutatásával a Renault jelezte, hogy a konszerntárs Nissan sikerét megirigyelve, kis szabadidő-autóval bővítenék kínálatukat. Mostanra, úgy tűnik, elkészült az autó, de ha igaz, amit látunk, nem fektettek túl sok energiát bele.
A múlt héten – egy időre – felkerült a Renault kiegészítőkkel foglalkozó honlapjára , néhány vázlat arról, hogyan is kell elhelyezni a Capture feliratú küszöbdíszítést.
Ám nemcsak a küszöbléc, de az autót ábrázoló vázlatok is megjelentek. Bár a méreteket nem tudjuk, úgy tűnik, mintha a Capture a Clio egy változata lenne, kissé más lökhárítóval, lámpákkal illetve a hátsó ajtónál a hagyományos helyre helyezett kilincsekkel. Nyoma sincs a tanulmányautó különleges vonalainak, illetve terepes kialakításának.
Azt már korábban is sejteni lehetett, hogy műszakilag a Clióra épül majd a Capture, ennek megfelelően csak elsőkerék-hajtással kerül piacra. Motorjait szintén testvérétől örökli, 0,9 és 1,2 literes turbós benzines, valamint 1,5 literes dízel szerepelhet benne.
A modell leginkább a Kangoo Pampa modellhez hasonlítható a Renault háza tájáról, hiszen az a modell is csupán emelt hasmagassággal javította terepezési képességeit. Ugyanakkor létezett Kangoo 4×4 és Scénic RX4 összkerékhajtással.
Májustól lesz kapható
A Capture-nak a Nissan Juke mellett olyan modellekkel kell versenyeznie, mint az Opel Mokka, a Chevrolet Trax, Suzuki a SX4, a Skoda Yeti vagy a Mitsubishi ASX és francia testvérei.
Várhatóan jövő májusban kezdődik az autó magyarországi forgalmazása. Az újdonság a J87 kódot kaphatja. A J alapesetben az egyterűeket és ezek szerint a crossovereket jelöli a konszernen belül, a Dacia Lodgy például a J92. A B az ötajtósok jele, a Sandero a B52, kombiverziója pedig a kombik K-ját kapja majd, így K52 lesz. Az L a szedánokat jelöli, a Logan gyári kódja az L52.