Felfrissült a BMW roadstere. Ám az újítás nem olyan mértékű, ahogy az egyébként szokásos. A BMW Z4 rétegmodell, ezért nincs szükség drasztikus változásra, hogy a vevők ráharapjanak. A 2013-as modellek a korábbitól eltérő lökhárítóval készülnek, modernebb a fényszóró technika, illetve változott az első sárvédők díszítése. Az összkép azonban ugyanolyan.
Továbbra is tartja magát a hagyományos rodasteres kialakításhoz a BMW, amely nyomán lendületes motorháztető, hosszú tengelytáv, alacsony övvonal és rövid far jellemzi a Z4-est. Az utasok alacsonyan a hátsó tengely előtt ülnek. Összecsukható fémtető védi az utasokat rossz időben, amely 40 km/óráig, gombnyomásra nyílik-záródik, 19 másodperc alatt.
Az utastérben az új díszítésekről szól a frissítés, fényes fekete műanyag díszek vagy antracit színű fabetétek és új – akár a karosszéria színét követő – kárpitok is elérhetők. Alcantra és hagyományosabb bőrborítás is választható.
Három új szín (szürke, ezüst, narancs) bevezetésével immár 11 féle fényezés közül választhatnak a vevők, akik M-csomaggal sportosíthatják járművüket. Ebben az adaptív felfüggesztés mellett M aerodinamikai csomag, M felni, valamint az utastérben M-es sportkormány, váltókar és sportülések is szerepelnek.
Az eddig ismert sDrive20i, sDrive28i, sDrive35i und sDrive35is modellek mellé egy új belépőmodell érkezik a Z4 kínálatába. A sDrive18i jelzés a 20i és 28i motorokhoz hasonlóan 2,0 literes turbófeltöltős négyhengeres motort takar. Teljesítménye 156 lóerő, maximális nyomatéka pedig 240 Nm, igaz igen széles tartományban, 1250-4400 fordulatszámok között.
Az alapesetben járó hatfokozatú manuális váltóval 7,9 másodperc (8,1s aut.) alatt érhető el a modellel a 100 km/órás tempó, a végsebessége pedig 220 km/óra (221 aut.). A visszafogott teljesítmény előnye a takarékosabb üzem, a szabvány szerinti ciklust 6,8 literes fogyasztással teljesíti a kocsi.
Bővült a modell vezetőtámogató-rendszereinek sora, így megjelent a kínálatban a fényszóró-asszisztens, a pakolósegéd, illetve lehetővé vált az internetalapú információs és szórakoztató szolgáltatások elérése, a vezetőt így valós idejű adatok is figyelmeztethetik a torlódásokra.
A megújult BMW Z4 januárban a Detroiti Autószalonon mutatkozik be, majd 2013 tavaszán jelenik meg a kereskedésekben.