Nem titok, hogy 2013-ban újabb szedánnal bővül a Maserati kínálata, azt követően, hogy novemberben bemutatkozott az új Quattroporte. Az olasz gyár gyors növekedési stratégiájának egyik eleme, az Audi A6, Mercedes E, BMW 5-ös ellenfelének szánt modell. Ghibli néven érkezik.

Ötös BMW ellenfél Ferrari motorral 1
Ötös BMW ellenfél Ferrari motorral 17


Az autót az elmúlt napokban már Skandináviában tesztelték, ahol természetesen lefotózták a kocsit. Bár látszólag nagyon hasonlít a korábban látott Maserati Quattroporte ugyanígy álcázott prototípusaihoz, ám a tengelytávolság árulkodó.

Nem nagy a különbség, de a BMW esetében az Ötös és a Hetes BMW között is csupán tíz centi az eltérés. A karosszéria hosszánál lesz nagyobb differencia, a Ghibli várhatóan húsz centivel rövidebb lesz, azaz nagyjából öt méteres. Ugyanakkor látható, az alapvető forma hasonló lesz a két jármű esetén.

Vélhetően a Ghibli jóval sportosabb hangolásúnak készül, miután elsősorban vezetői autónak szánják, míg a Quattroporte sofőrös kocsinak is megfelelő. A kormányzás direktebbnek, a futómű feszesebbnek ígérkezik.

Ötös BMW ellenfél Ferrari motorral 18


A jármű követi a tradicionális Maserati megoldást, azaz elől hosszában beépített motort kap, hátsókerék-hajtással. Bevetik a Quattroporte 530 lóerős V8-as motorját, de a fő vonalat a Ferrarival közösen fejlesztett 3,0 literes V6-os turbós benzinmotor adja. A nagy durranás azonban, hogy márka történetében először, 2013 nyár végétől dízelmotoros autót is kínál majd a Maserati. A VM Motori 3,0 literes V6-os dízelét használják majd.

Nem a Ghibli az egyetlen, amelybe bekerül a 280-300 lóerő teljesítményűre saccolt dízelmotor, a nagyjából egy évvel később érkező szabadidő-autóban is szerepel. A Maserati első terepese Levante néven érkezik, formáját a 2011-ben bemutatott Kubang tanulmánytól örökli.

A Quattroporte, a Ghibli, a Levante, illetve a meglévő sportkocsikkal együtt a jelenlegi 6000 darabról 2015-re évi 50 000 autó eladását tervezi a Maserati.