Hiába vesz valaki vagyonokért Bentley-t, a közlekedési szabályokat nem írhatja át, a világ legtöbb részén nehéz kihasználni az 500-600 lóerős autókat. Ezért lehet eladni ugyanezeket a kocsikat versenypályára kihegyezve, még drágábban. A GT3-as modellekkel a dúsgazdag vevők, profi háttértámogatás mellett valódi versenyzőnek érezhetik magukat.

A Bentley is úgy döntött a jövőben ügyfélautót kínál, szeptemberben mutatkozott be a Continental GT3. Kiszélesített sárvédőivel, ruhaszárító méretű szárnyával igen mutatós, de ahhoz, hogy a kéttonnás behemót, atletikus legyen a pályán, több kell.

A brit márka most bejelentette, hogy az M-Sport lesz a technikai partnere a versenyautó fejlesztésnél. Az 1997 óta a Ford gyár raliautóiért felelős brit csapat* fejleszti és gyártja a Continental GT3 speciális alkatrészeit, miközben a tervezés és projekt irányítása a Bentley központjában marad.

Raliscég fejleszti a gazdagok versenyautóját 1
Raliscég fejleszti a gazdagok versenyautóját 9


Bár a munka még az elején tart, Malcolm Wilson az M-Sport tulajdonosa, elmondta, hogy a tervezés és az elemzések azt mutatják, hogy az utcai modell ütőképes versenyautóvá válhat.

 Munka akad bőven, hiszen az utcai modell összkerékhajtását hátsókerék-hajtásra kell cserélni a GT3-as szabályoknak megfelelően és nyolcfokozatú automata sebességváltó helyett is valószínűbb hatsebességes szekvenciális használata. Bár a tanulmány a GT Speed modellre épült, így motorja V12-es, a kész versenyautónál viszont valószínűbb a Győrből származó 4,0 literes V8-as duplaturbós használata. Emellett módosítani kell a felfüggesztést, a fékrendszert és nem árt fogyókúrára fogni a gépet.

A Bentley tervei szerint könnyen vezethető autó születik majd. A lényeg úgy is az, hogy a kedves ügyfél jól érezze magát.

A Bentley Continental GT3 2013 év végén mutatkozik be versenypályán, ellenfelei a Chevrolet Corvette, Porsche 911 és Ferrari 458 Italia hasonló változatai lehetnek.

*2012 végén a Ford kiszáll a rali-világbajnokságból.