A hosszabb tengelytáv, és a nagyobb hasmagasság az, ami már most is látszik a matricákkal alaposan elcsúfított Freelander prototípuson. A Freelander jelenleg a Land Rover márka legjobban fogyó modellje, a jelenleg futó, második generációs Freelandert 2006-óta gyártják.
Az új modell nagyobb gázlómélységet – nem mintha ez Európában túl fontos szempont lenne szabadidő-autó vásárlásnál – illetve igényesebb belsőt ígér a vásárlóknak.
Az új Freelander az Evoque-kal közös padlólemezre épül, de annál 15 centivel nagyobb tengelytávval rendelkezik majd, így elméletben három üléssorral, hétszemélyes változatban is készülhet majd. Az autó mozgatásáról a csoport új, szupertakarékos, Hotfire fantázianevű négyhengeres motorcsaládja gondoskodhat, amelyet az újonnan épült, wolverhamptoni üzemben gyártanak majd.
Várhatóan az új Freelander többféle anyagból készül, míg a padlólemez és a karosszériaelemek főként nagyszilárdságú acélból készülnek, a tető alumíniumból, míg más elemek – például a hátsó ajtó – gyártásánál műanyagot is felhasználnak.
Az alapfelszereltségű, elsőkerék-hajtású kivitel alacsony, 119g/km-es CO2 kibocsátással igen környezetbarát modellnek ígérkezik.