Nem sokat tudni egyelőre a Nissan GT-R, az egykori Skyline-legenda letéteményese következő generációjáról, de bizonyos márkaközeli hírforrások azt suttogják, hogy az új szupersportautó az EU és az USA emissziós normái betartása érdekében hibrid hajtásláncot kap.

A 2009-es Infiniti Essence koncepció: állítólag ebből jön a hibridhajtás a GT-R 201-es verziójába
A 2014-es japán GT-R modell

A 2014-es japán GT-R modell

A 2014-es japán GT-R modell


A jelenlegi GT-R 542 lóerős, dupla turbós V6-os motorja ugyan alig több mint 3 másodperc alatt van százon álló helyből, és 310 km/h-nál is gyorsabban száguldhat, de 275 g/km-es névleges CO2-emissziója meg is felel ezeknek az értékeknek.

A Nissan ezért a 2009-es Genfi Autószalonon bemutatott Infiniti Essence (fenti nagy képünk) koncepció hibridrendszerét készül beültetni az új GT-R-be.

A közvetlen benzinbefecskendezéses, 3,7 literes, szintén biturbó V6-os benzinmotort tehát egy 158 lóerős villanymotor egészítené ki, mely lítium-ion akkuból nyerné a lassítások során összespórolt energiát. A rendszer összteljesítménye 592 lóerő.

Az új GT-R nem csak erősebb, hanem könnyebb is lesz a gyár szándékai szerint. Egyebek mellett több szénszálas elem használatával 180 kilós súlycsökkenést terveznek a kocsin.

2017-ig a jelenlegi modell a gyártó kiszivárogtatásai szerint két kisebb faceliftet kap még; hogy a hibridesítésig is csökkenjen az emisszió, stop-start rendszer és eseti hengersor-lekapcsolás kifejlesztése is várható a sportautó motorjához.