Az új Datsunok a Ladával közös platformra fognak épülni, valamint közös lesz a fék, üzemanyagrendszer és a kormánymű is. Ugyanakkor Colin Dodge, a Nissan ügyvezető alelnöke hangsúlyozta, hogy mind a külső, mind a belső jegyek teljesen eltérőek lesznek a Kalinához képest.
A Nissan tervei szerint a Datsunok elsődleges piaca Oroszország, India és Indonézia lesz, a forgalmazást várhatóan 2014-ben kezdik meg. Gyártásának első évében a márka két külön modellel indítana, majd 2015-től a kínált három változatra bővülne. Valószínűleg a Ladához hasonló- 3 és 5 ajtós, illetve szedán – karosszériaváltozatokban gondolkodik a japán gyártó is.
Az új autókat a tervek szerint eleinte Oroszországban, Togliatti-ban működő AvtoVAZ üzemben a belpiacos Nissan Almerák és Ladák mellett fogják gyártani. A japánok reményei szerint 2016-ig az Oroszországban értékesített autók száma 170 ezerről 400 ezerre fog emelkedni.
A japán márka további globális törekvései között szerepel, hogy szintén helyben fogják gyártani az indiai és indonéziai piacokra szánt modelleket. Ennek érdekében a Nissan már korábban 400 ezerre emelte a gyár termeléskapacitását a dél-indiai Chennaiban. Az Indonéziai piacot kielégítő Jakarta mellett fekvő Cikampek-ben pedig 2014-től már évi 250 ezer autót terveznek legyártani.
A Nissan nagy reményekkel indítja útjára a feltámasztott almárkáját. A jelentősen mérsékelt, elég hihetetlennek hangzó ígért alapár – 2300 euró (670 ezer forint) – minden bizonnyal kelendővé fogja tenni a kifejezetten keleti piacokra szánt modellt.