Ellentmondásos év volt 2012 az elektromos autók várható terjedési tempójának kérdésében. Miközben a német kormány az évtized végére egymillió villanyautót álmodott Németország útjaira, a Toyota, a világ ismét legnagyobb autógyártója inkább visszafordult a hibridautók felé, mondván, a piac, a lakosság egyelőre nem akar elektromossággal autózni benzin helyett.
A legfrissebb hír a témában Nagy-Britanniából érkezett: ott a szakértők a jövő évben az olcsóbb modellek érkeztével a jelenlegi elektromos autók számának megduplázódásával számolnak. Segíti a füstmentes kocsik terjedését a töltőhálózat fejlődése is.
Nominálisan ez a növekedés nem olyan egetverő: ha a jelenlegi 3000 darab helyett 6000 villanyautó rója majd a szigetország útjait, az nem sokat jelent majd a CO2-emisszió csökkentésében.
Az új villanyautók alighanem éppúgy céges flották részeként állnak majd forgalomba, mint a jelenlegiek túlnyomó többsége. A magánemberek egyelőre nem szívesen adnak pénzt egy olyan kocsiért, ami sokkal korlátozottabban használható, mint egy ugyanolyan teljesítményű, de sokkal olcsóbb hagyományos modell. A jelenlegi benzinárakon a villanyautók ártöbbletének megtérülése sem valószínű a jármű élettartama alatt. Egy-egy vállalat ellenben szívesen meghozza az anyagi áldozatot azért a PR-értékért, amit egy füstmentes, jövőbe mutató céges jármű üzemeltetése hozhat.
A jövőre érkező Renault Zoe, minden konkurensénél alacsonyabb, 13 650 fontos (4,8 millió forint) árával (igaz, az akkumulátorért további havi 70 fontot (25 ezer forint) kell fizetni) és a londoni töltőpontok számának a jelenlegi 900-ról 1300 növekedésével minden ellenérv dacára jó esély van a duplázásra az elektromos autók számában.
A British Gas nevű vállalat, mely egyebek mellett házi villanyautó-töltők telepítésével is foglalkozik, elsősorban a nagyvárosokban valószínűsíti a villanyautók számának megugrását. A brit kormányzat 400 millió fontot szán az alacsony emissziójú járművek használatának ösztönzésére.