A harmadik generációs X5-ös lassan megérik a sorozatgyártásra, így egyre gyakrabban találkozni vele közúton is, igaz, még gazdagon borítva álcázással. Bár a matricák sokat rontanak az összképen, az mégis kivehető, hogy az autó nagyjából ugyanakkora maradt, mint az előd, bár a vonalai mintha sportosabbak lennének. Az oldalablakok alsó éle előrefelé, az A-oszlop felé lejt, így oldalról hangsúlyos ék alak látszik, és a tetővonal is finoman esik, enyhe kupés hangulatot adva a kocsinak.
Orrát továbbra is a nagyméretű BMW vesék uralják, amelyek mellett a BMW személyautók jellegzetes „négyszemes” lámpakialakítása teszi könnyen felismerhetővé a modellt. Hátul a lámpatestek fénycsíkja, és a nagyméretű kipufogócsövek hangsúlyosak, amelyekből következtetni lehet, hogy milyen hajtáslánc is dolgozik az éppen elsuhanó X5 alatt.
Motorok
Hála a BMW jó hatásfokú motorjainak, az új X5-ös várhatóan kategóriájának egyik legtakarékosabb darabja lehet, még úgy is, ha a modellújítás mellett némi plusz kilót is felszed. A remekbeszabott soros hathengeres 3,0 literes turbódízel legalább kétféle változatban is elérhető lesz, és a benzines választék is a jelenlegi kínálatot fogja tükrözni. Bár műszakilag a márka új, soros, turbós négyhengerese is belekerülhetne a kínálatba, mint belépő motor, de nem valószínű, hogy erre sor kerül. Azonban a hibrid X5-os jóval valószínűbb.
Az X5 várhatóan továbbra is a kategória egyik legsportosabb darabja lesz, amelyet továbbra is az USA-ban, Spartanburgban gyártanak majd, az X3-as mellett. Az új X5-ös sorozatgyártása várhatóan 2013-ban kezdődik majd. Természetesen nem marad egyke, az új generációval párhuzamosan készül az X6 második kiadása is, amely ugyenezekre a műszaki megoldásokra épül, továbbra is kupé karosszériával.