A korábban nagy port kavart Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) tesztjén az Euro NCAP-teszteken megszokott 40 százalék helyett az autók orrának csak 25 százalékát – ún. negyedátfedéses teszttel – ütköztették egy nem deformálódó, szilárd akadálynak. Mint ahogy azt már korábban említettük, rengeteg német prémium márka elégtelen minősítést szerzett a nehezített teszten.
Az IIHS tavaly összesen 117 autón végzett töréstesztet, de az új rendszerű, nehezebb vizsgálaton csak 29 autó esett át. Érdekes módon közöttük főleg európai és ázsiai modellek szerepeltek, mert ebben a kategóriában az amerikai márkáknak minimális a szerepe, és vesztenivalója. A szigorúbb teszten górcső alá vett autóknak több mint a fele elbukott, csupán 13 produkált elfogadható értékeket. Azon autókat jutalmazták idén a legmagasabb biztonsági szintet jelentő Top Safety Pick+ díjjal, melyek megfeleltek a nehezített körülményeknek.
A 13 autó közt összesen két prémium kategóriájú autó szerepel: a TSP+ minősítést kizárólag az Acura TL és a Volvo S60 szerezte meg a szegmensben.
A teszteket sikeresen abszolválta, így TSP+ minősítést szerzett továbbá a Dodge Avenger, a Chrysler 200, a Ford Fusion (európai piacokon a következő Ford Mondeo), a Honda Accord, a Kia Optima, a Nissan Altima, a Subaru Legacy, a Suzuki Kizashi és a Volkswagen Passat.
Új rendszerét az IIHS több szakértő szerint is azért vezette be, mert már szinte minden új modell a legmagasabb pontszámot éri el a megszokott teszteken. Továbbá a gyártók olyan biztonsági berendezésekkel látják el az autókat, ami tesztek nélkül is eleve jobb besorolást eredményez.