A Ferrari eladásai megfeleződtek tavaly Olaszországban a kormány szigorú adópolitikája miatt, és a teljes autópiaci forgalom is nagyot esett- számol be a Reuters. Az akár 100 millió forintba is kerülő Ferrari modellekből az eladások tavaly 56 százalékkal, 248 példányra esetek vissza az olasz autóipari szövetség, a Federauto adatai szerint. A Maserati 72 százalékkal kevesebb, 115 autót adott el tavaly Olaszországban, míg a Lamborghini 16,6 százalékkal kevesebbet, 60 autót.
Filippo Pavan Bernacchi, a Federauto elnöke a magas adókkal magyarázta a hírügynökségnek adott interjúban az olaszországi autóeladások tavalyi visszaesését. „A piacot az autók vásárlását, birtoklását és használatát sújtó, ha ugyan nem kriminalizáló súlyos adók terhelik” – mondta.
Ráadásul a meglévő drágább modelljeiktől is sokan szabadultak meg tavaly, az olasz pénzügyőrség ugyanis elkezdte ellenőrizni a luxusautó-tulajdonosok adóbevallását. Áron alul került sok különleges modell külföldre.
Olaszországban tavaly az autópiaci forgalom elsősorban az euróövezeti adósságszolgálati válság miatt bevezetett költségvetési megszorító intézkedések hatására 19,9 százalékkal, 1,4 millióra csökkent, ami 1979 óta a legalacsonyabb érték.
A felső kategóriás külföldi márkák eladása is visszaesett tavaly, az Audi és a BMW forgalma például 16 százalékkal. Az Alfa Romeo értékesítése pedig negyedével csökkentek 45 ezer autóra. A középkategóriás típusok sem kerülték el a visszaesést, a Ford eladásai egyharmadával, a Fiat eladásai pedig 19 százalékkal csökkentek.
Az autóeladások más európai országokban is visszaesetek tavaly, Spanyolországban például 13,4 százalékkal, Franciaországban pedig 14 százalékkal 15 éve a legalacsonyabb szintre, 1,9 millióra.
Összességében természetesen a Ferrari biztosan jó évet zárt, hiszen bár a márka 2012-es teljes teljesítménye még nem ismert, de az első kilenc hónapban rekordot állított fel. 5267 autó szállítottak ki az ügyfeleknek, 2011 hasonló időszakához képest hat százalékkal többet. Továbbra is az Egyesült Államok a Ferrari legnagyobb piaca, minden negyedik Ferrari itt kel el. Az USA-ban, Kínához és Németországhoz hasonlóan nőttek a cég eladásai.
Forrás: MTI