A Mercedes-Benz már tavaly bemutatta a felfrissített E-osztály szedán és kombi változatát. Sejteni lehetett, hogy a kabrió és a kupé is hamarosan műtőasztalra kerül, így a várakozásoknak megfelelően a pár nap múlva nyitó Detroiti Autószalonon fog bemutatkozni az új Mercedes.

Itt az új E-osztály kupé és kabrió 1
Itt az új E-osztály kupé és kabrió 53 Mint ahogy azt legutóbb említettük, az új első lámpa a leglátványosabb újdonság, de a hűtőmaszk és a lökhárító is megváltozott, így az autó megjelenése egészen újszerű. Az autók hátulján is a szedánhoz hasonló ráncfelvarrást alkalmazták, tehát új a lökhárító, a lámpabura is, továbbá a kerékjárati ívekre továbbra is karakteres szélesítés jellemző.
Itt az új E-osztály kupé és kabrió 54 A szedánhoz hasonlóan itt sem módosult az autók beltere drasztikusan, a korábbi modellnél jobb minőségű anyagokat használtak fel, továbbá az automata váltós példányokban a megújult középkonzolról áthelyezték az előválasztó kart a háromküllős, multifunkciós kormánykerékre. Az új E-osztály kabrió hangszigetelése a gyár ígérete szerint kifejezetten jó lesz az akusztikus vászontetővel.
Itt az új E-osztály kupé és kabrió 55 Ami a motorkínálatot illeti, hat benzinmotorral (184-408 lóerő) és három dízellel (170-265 lóerő) lesz rendelhető a kupé és a kabrió. Valamennyinek szériatartozéka az ECO stop-start rendszer. Újdonság a BlueDIRECT benzinmotor-család kibővítése egy turbós négyhengeres, 2.0 literes, 184 lóerős, közvetlen befecskendezésű motorral, ami a legújabb generációs négy- és hathengeresek technikáját veszi át. Szintén a BlueDIRECT családba tartoznak a már ismert V6-os és V8-as benzinmotorok, melyek már teljesíteni fogják az Eruro 6-os karosanyag-kibocsátási normákat.
Itt az új E-osztály kupé és kabrió 56 A továbbfejlesztett biztonsági felszerelések hadát felvonultató Intelligent Drive eszközei természetesen a frissen bemutatott modellekben is elérhetőek lesznek. Többek közt érdemes megemlíteni a továbbfejlesztett PRE-SAFE biztonsági rendszert, ami egy vészhelyzet felismerése után 50 km/órás sebességig önálló fékezéssel előzi meg a balesetet.

A PRE-SAFE PLUS felismeri a hátulról jövő, ún. ráfutásos baleset veszélyét: az autó mögött haladó jármű vezetőjét a hátsó vészvillogó gyorsított villogásával figyelmezteti, továbbá a PRE-SAFE rendszer a hátulról jövő ütközés után befékezi az álló járművet az esetleges másodlagos ütközések elkerülése érdekében. A megújult aktív sávtartó asszisztens felismeri a forgalom többi résztvevője által elfoglalt szomszédos forgalmi sávot is. Ütközésveszély esetén a szaggatott vonal átlépését is megakadályozza féloldali fékezéssel, tehát optimálisan egészíti ki az aktív holttérfigyelő-rendszert.