A stuttgarti anyavállalat, a Daimler pénteki közlése szerint január-december között 1,4 millió Mercedes-Benz, Smart, AMG és Maybach márkájú kocsit adtak el, 4,5 százalékkal többet az egy évvel korábbinál.

A tavalyi jó eredmények elsősorban a kínai eladások felfutásának köszönhetőek, de jól fogytak a cég autói az Egyesült Államokban is. Nyugat-Európában azonban stagnált a forgalom, sőt Németországban 0,4 százalékot esett vissza a cégcsoport járművei iránti kereslet.

A Kecskeméten Mercedes összeszerelő-üzemet létesítő vállalat az idén további forgalomnövekedésre számít, konkrét adatot azonban nem közöltek. A hazai piacon a tavalyi adatok alapján összesen 1967 darab személyautót, kis- és nagy-haszongépjárművet és autóbuszt értékesített a cégcsoport, ami összességében 18,1 százalékkal jobb az egy évvel korábbi eredményhez képest. A vállalat autóbusz-értékesítési statisztikáját idén Budapest is javítani fogja: májustól júliusig 150 darab új Mercedes autóbusz érkezik a BKV-hoz.

Mint ahogy arról már pár napja beszámoltunk, a sikerek ellenére a Mercedes-Benz  a luxusautók piacán egyelőre csak a harmadik helyen áll. Az eladási statisztikák alapján első helyen a BMW, második helyen pedig az Audi áll. Dieter Zetsche, a Daimler vezérigazgatója legutóbb a Börsen-Zeitung-nak adott interjújában fejtette ki, hogy terveik szerint legkésőbb 2020-ig letaszítják a trónról a BMW-t.

Forrás: MTI