Németországban tavaly 3,08 millió új gépkocsit helyeztek forgalomba, ami 2,9 százalékos visszaesés az egy évvel korábbihoz képest – a német autóipari szövetség (VDA) szerint.
2013-ban a VDA szerint 3 millió lesz az eladott új autók száma, vagyis a piac már nem zuhan tovább, de a csökkenés sem ér még véget. Eközben a globális piac fejlődése folytatódik, a forgalomba helyezett új kocsik száma az idén világszerte 4 százalékkal bővülhet és így megközelítheti a 70 milliót.
Németországban a legnagyobb mértékben, 13,9 százalékkal a felső kategóriás autók értékesítése esett vissza 2012-ben, a kisautók és a terepjárók viszont egyre népszerűbbek, az értékesítés 20,3 százalékkal, illetve 17,4 százalékkal nőtt. A teljesítményt viszont továbbra is értékelik, hiszen egy másik elemzés szerint 2011-hez képest tavaly két lóerővel nőtt az eladott autók átlagteljesítménye.
Gyártók szerinti bontásban a hazai márkák továbbra is uralják a piacot, összesített részesedésük 64,1 százalék. A piacvezető a Volkswagen 21,8 százalékos részesedéssel. A külföldi gyártmányok közül elsősorban a Renault/Dacia csoport autói és a Škoda modellek voltak népszerűek tavaly, részarányuk 4,9 százalék, illetve 4,8 százalék volt. Ugyanakkor továbbra is a Ford a leginkább elterjedt külföldi autómárka Németországban, az amerikai gyártó piaci részesedése 6,7 százalék volt 2012-ben, de csaknem 10 százalékkal kevesebb kocsit adott el, mint egy évvel korábban.
A német gyártók a hazai és az európai piac gyengeségét a nagy feltörekvő piacokon és az Egyesült Államokban mutatkozó erős kereslet révén tudják ellensúlyozni. Az első számú feltörekvő piacon, Kínában – ahol tavaly először több autót adtak el, mint Európában – a német márkáké a piac 22 százaléka, a világ legnagyobb autópiacán, az Egyesült Államokban pedig 8,8 százalékos volt a német részarány, ami jelentős növekedés a 2005-ben regisztrált 5,1 százalékhoz képest – áll a VDA pénteken kiadott jelentésében.
A szövetség arra számít, hogy az Európán kívüli térségekben az idén is megmarad az erős érdeklődés a német kocsik iránt, a németországi autógyárak termelése így a bővülő export révén elérheti az 5,4 millió darabot, ami 1 százalékos növekedés 2012-höz képest.
Forrás: MTI