A hibrid és elektromos hajtás mellett voksolók eddig a zéró, vagy csekély károsanyag kibocsátás mellett kiemelten fontos szerepet tulajdonítottak a városi araszolás hangtalanságának. Nos, az amerikai Országos Közlekedésbiztonsági Felügyelet (NHTSA)  kötelezővé tenné, hogy hangjelző berendezéssel lássanak el valamennyi hibrid és elektromos autót.

A felügyelet legutóbbi tanulmányában kimutatta, hogy alacsony sebességnél – 30km/óra alatt – a hagyományos hajtású autókhoz képest kétszer nagyobb gyakorisággal okozhatnak gyalogosbaleseteket a hangtalan járművek. A teszteken lassítási, megállási, kanyarodási és parkolási helyzeteket elemeztek. A szervezet szerint az autógyártóknak kocsinként körülbelül 35 dollár (8 ezer forint) pluszköltség lenne olyan mesterséges hangforrással ellátni a járműveket, ami a robbanómotoros autóhoz hasonló hangot produkálna a városi forgalomban.

Zöld csoportok azonban nem értenek egyet az intézkedés bevezetésének szükségességével, mert  zajosabbá válhatnak a lakónegyedek. Szerintük bizonyos helyzetekben – parkolásnál, kanyarodásnál – szükséges lehet az autók hangosabbá tétele, azonban az NHTSA nem szituációfüggő, hanem sebességfüggő hangberendezés beépítését szorgalmazza.

Egyes autógyártók, már tudatosan beépítettek hasonló biztonsági elemeket a hibrid, vagy elektromos autókba. A Chevrolet Volt, Nissan LEAF az amerikai piacokon már kínál gyalogosokat figyelmeztető, kikapcsolható hangforrásokat. A Toyota pedig eleve nem ad választási lehetőséget a járművezetőknek. A Toyota Prius amerikai változata 25 km/óráig mesterséges hanggal figyelmezteti a járókelőket. A biztonsági előírást várhatóan 2016-ban vezetik be.