Akkor még nem tudhattuk, de amikor tavaly Párizsban a szépséges LF-CC tanulmányt csodáltuk, valójában már az idei IS limuzin idomain legeltettük a szemünket.

A jövő keddi, detroiti világpremier előtt a Lexus megszellőztette vadonatúj IS-szériáját. Műszaki adatok még nincsenek, de fotók vannak: kívül-belül kívánatos kupékból építkezik a sportszedán.

Határozottan sportos a profil, lelki szemeink az emelkedő karaktervonal folytatásában szinte látják a légterelőt.

Határozottan sportos a profil, lelki szemeink az emelkedő karaktervonal folytatásában szinte látják a légterelőt.

Ez persze csak részben meglepő, hiszen egy ideje már a Lexus is az uniformizálás viszonylag rögmentes útján halad: a csaknem három éve, szintén Amerikában bemutatott CT, majd az egy évre rá érkező LF-Gh tanulmány óta kicsik és nagyok a márka új, orsó alakú hűtőmaszkjával jönnek a világra. Más kérdés, hogy az IS légbeömlője a radikálisabb fajtából való, darázsderekára nyílhegyként hívják fel a figyelmet a fényszórókat alulról keretező, L alakú nappali fénycsíkok.

Profilból még izgalmasabb a kép: itt érvényesül igazán az LF-CC öröksége, a küszöb közepén induló, a hátsó lámpatestig hiperbolában emelkedő karaktervonal (amelynek íve a lökhárító sarokkivágásán is visszaköszön, legalábbis a fotókon látható F Sport kivitelek esetében), ami egyszerre teszi agresszívvá és harmonikusan kompakttá az autó megjelenését.

Letisztult, játékosságot nélkülöző belső. Az F-Sport kivitel speciális üléseket is kap.

Letisztult, játékosságot nélkülöző belső. Az F-Sport kivitel speciális üléseket is kap.


A hátfalat szintén a kupétanulmány stílusában értelmezték újra, a korábban befelé lejtő lámpatestek most – a pipát formázó első nappali világításhoz hasonlóan – egy magasabb középpont felé mutatnak, karcsúbbnak és fürgébbnek mutatva az autót közvetlen elődjénél.

Az utastér vonalait meglepő ötlettől vezérelve újfent a CT hangulatában rajzolták meg. A vízszintes tájolású műszerfal szigorú mértaniságát az LFA által ihletett kormánykerék, valamint a műszeregység árnyékolójának aszimmetrikus kitüremkedése oldja. Utóbbin helyezték el a motorindító gombot, amelynek megnyomására az új csúcsmodellben látszólag nem történik semmi, lévén az IS 250 mellett az IS 300h személyében hibrid hajtáslánccal gazdagodik a középkategóriás modell motorválasztéka.