A PSA Peugeot Citroën francia járműgyártó tavalyi globális eladásai 17 százalékkal estek. A cég keddi közlése szerint az idei év is nehéz lesz, részben amiatt, hogy az európai autópiac további 3-5 százalékkal zsugorodik a tavalyi 8,6 százalék után.

A veszteséges Peugeot Citroën a második legnagyobb európai járműgyártó a német Volkswagen után, tavaly 2,97 millió autót értékesített.

A cég eladásai leginkább Dél-Európában, a cég legnagyobb felvevőpiacán csökkentek tavaly, Franciaországban 13 százalék, Spanyolországban 15 százalék, Olaszországban 21 százalék volt a zsugorodás.

Kínában ugyanakkor jól teljesített tavaly a PSA, eladásai 9,2 százalékkal nőttek, piaci részesedése 3,5 százalék volt az ázsiai országban, ahol az autópiac 7,2 százalékkal bővült.

A cég latin-amerikai értékesítése 8,3 százalékkal csökkent, miközben az autópiac 5,6 százalékkal nőtt a térségben. Oroszországban tavaly az autópiac 10 százalékkal bővült, a Peugeot Citroen eladásai 7,4 százalékkal nőttek.

Peugeot személyautóból Magyarországon 1524 darab kelt el 2012-ben, 3,91 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. A Citroën 1200 kocsit értékesített tavaly, ami 4,76 százalékkal marad el az egy évvel korábbi értéktől.  Áruszállítóból a Citroën adott el többet 957 darabot, míg a Peugeot 944-et forgalmazott, előbbi 9,55, utóbbi 6,72 százalékos visszaesés 2011-hez képest.

Forrás: MTI, Datahouse