A 2013-as Dakar ötödik napján a mezőny 509 km-t, benne egy viszonylag rövid, 172 km-es szelektívet tartalmazó szakaszán elhagyta Perut és megérkezett a chilei Aricába. Az utolsó perui szelektív végén több ezer néző búcsúztatta a versenyzőket.
Taroltak a MINI-k és a Yamahák 1
Taroltak a MINI-k és a Yamahák 39
Az autóknál igazán jó napja volt a MINI-knek, hiszen az első két helyen a Roma – Perin és a Peterhansel – Cottret páros ért be, hatodikként pedig Leonyid Novisztkij futott be. 
A szerdai szakasz inkább az összkerék-hajtású valódi autóknak kedvezett, a buggyk nem voltak olyan versenyképesek: a harmadik leggyorsabb a hummeres Robby Gordon volt, akinek nagyon hiányzott már egy jobb eredmény, negyedikként pedig a Toyota Hiluxot hajtó Giniel de Viliers-t regisztrálták.
A Red Bull-buggyk közül ezúttal Carlos Sainz volt a jobb, ő az 5., az előző két napot megnyerő Nasszer Al-Attijah a 7. lett. 
Összetettben Peterhansel közel duplájára növelte előnyét Al-Attijahhal szemben, a katari kilenc perc lemaradással második az 5. szakasz után. De Viliers hátránya több mint fél óra.
Bár trükkös rész is akadt a kijelölt útvonalon, mindhárom magyar egységnek jól alakult az 5. nap. A Szalay Balázs – Bunkoczi László páros a 31. helyen ért be, megőrizve ezzel az összetettbeli 21. helyet.   
„Egy sziklás szurdokban kezdtük a szakaszt, amely szűk is volt, meg kanyargós is, ám nem ez volt vele a legnagyobb gond, hanem az, hogy ezekkel a fajta abroncsokkal még nem mentem ilyen szakaszon, és nem tudtam, mire számítsak. Az autó hátulja nagyon csúszkált, úgyhogy ezt még gyakorolni kell, mert talán nem volt megfelelő a guminyomásunk – mondta az Opel Mokka pilótája. 
Taroltak a MINI-k és a Yamahák 40
„A táv egyharmadánál egy újabb szurdokba értünk, csak ott már kevesebb volt a kő, és nem tudom miért, de ott felgyorsultunk, és attól kezdve jó tempót diktáltunk” – nyilatkozta Szalay, hozzátéve, némi időt veszített azzal, hogy elengedte a mögötte viharos tempóban érkező Sainzot, majd Gordont is, hiszen mindkét esetben teljesen le kellett lassítani a szűk úton. A szakasz vége azonban igazi ajándék volt a magyar fiúk számára, hiszen a cél előtti tíz kilométert a tengerparton tették meg, ahol kb. 160 km/órás sebességgel száguldhattak a vizes homokon, méghozzá úgy, hogy a partra érő hatalmas hullámok, olykor majdnem elérték az autót. 
A Sandlander két Toyotája megint nagyjából együtt haladt és futott be a célba a 94-95. helyen.
„A pálya első része igazi autógyilkos szakasz volt, ahol sok minden lettem volna, de Toyota az biztos nem” – érzékeltette a helyzetet a csapatfőnök, Pócsik László, hozzátéve, hogy úgy tűnik, a csapat versenyautóinak fekszik a dél-amerikai terep. „Lekopogom, eddig pont semmit nem kellett hozzányúlni egyikhez sem, a por kitakarításán és a permanensen leszakadó lökhárítók visszaillesztésén kívül nincs semmi baja a kocsiknak.”
Taroltak a MINI-k és a Yamahák 41
A Pócsik László – Farkas Nándor – Szaller Zoltán hármas 3 óra 9 perc 38 másodperc alatt ment végig a szelektíven, ez a legjobb időhöz képest 1 óra 19 perc 58 másodperc elmaradás. Sebestyén Sándor és Bognár József szorosan a trió nyomában, egészen pontosan 14 másodperccel később ért célba. A két egység az összetett értékelésben a 95-96.
Ahogy az autóknál, úgy a motorosoknál is kettős csapatsikert hozott a szerda: az első két helyen David Casteu és Olivier Pain vitte be a Yamahát.  A harmadik a KTM-s Juan Pedrero lett, a márka ásza, a címvédő Cyril Despres pedig ötödikként futott be. 
A korábbi szakaszgyőztes Joan Barreda Bort szerdán három teljes órát veszített, a mezőny legvégében ért célba, minden esélye elszállt a jó eredményre.
A motorosok összetettjében a feljebb említett három francia áll az élen, Pain vezet, Casteu bő egy perccel követi, míg Despres hat perces lemaradással a 3.
Taroltak a MINI-k és a Yamahák 42
A quadosoknál egyre erősebb a yamahás Marco Patronelli dominanciája, sorozatban negyedik szakaszgyőzelmét aratta szerdán, miközben az eddigi még valamelyest a közelében lévő rivális, Sebastian Husseini műszaki hiba miatt órákat veszített, kidőlt a versenyből. Patronelli legközelebbi üldözője, a chilei Ignacio Casale is 1 óra 18 perccel van lemaradva.
A kamionosoknál a holland Hans Stacey vezette Iveco lett az első, mögötte a kamazos Eduard Nyikolajevék és a csapattárs Gerard de Rooy ért be. Ales Loprais elásta magát a Tatrával csúnyán visszaesett.
De Rooy az összetettben még őrzi a vezetést, de Nyikolajevék közel vannak, a hátrányuk csak öt perc. 
A Dakar csütörtökön Aricából Calamába megy, 769 km-t kell megtenni, amelyből 438 km lesz a mért szakasz. Hosszú, kemény nap lesz.
Taroltak a MINI-k és a Yamahák 43

A 2013-as Dakar-rali állása: 5. szakasz, Arequipa-Arica, (509 km/172 km gyors)

Autósok
1. Nani Roma, Michel Périn (spanyol, francia, MINI) 1:49:40
2. Stéphane Peterhansel, Jean Paul Cottret (francia, MINI) + 0:01:23
3. Robby Gordon, Kellon Walch (amerikai, Hummer) + 0:01:41
…31. Szalay Balázs, Bunkoczi László (Opel) + 0:22:40
…94. Pócsik László, Farkas Nándor, Szaller Zoltán (Toyota) + 1:19:58
…95. Sebestyén Sándor, Bognár József (Toyota) + 1:20:12
Motorosok
1. David Casteu (francia, Yamaha) 1:39:42
2. Olivier Pain (francia, Yamaha) + 0:01:09
3. Juan Pedrero (spanyol, KTM) + 0:02:58
 
Összetett

Autósok
1. Peterhansel, Cottret 10:55:32
2. Al-Attijah, Cruz +0:09:54
3. de Viliers, von Zitzewitz + 0:33:50
…21. Szalay, Bunkoczi + 3:12:27
…96. Sebestyén, Bognár + 15:28:54
…97. Pócsik, Farkas, Szaller + 15:34:41
Motorosok
1. Pain 11:51:29
2. Casteau + 0:01:15
3. Despres (francia, KTM) + 0:06:07