Egy sűrűn lakott nagyvárosban pszichológiai kísérletnek is beillő latolgatásokba kell belemennie annak, aki parkolni szeretne. Letegyem most az autót, és kutyagoljak több száz métert a célig, vagy menjek közelebb, kockáztatva, hogy nem találok helyet, és végül vissza kell jönnöm – adott esetben akár még messzebb?
Az Inrix szerint pont elég stresszes e nélkül is a közlekedés, ezért új rendszerük valós idejű információk alapján vezeti el a sofőrt a számára optimális parkolóhoz – mégpedig úgy, hogy ott biztosan le is tudja támasztani járgányát. Ebből már az is látszik, hogy az autóipar első parkolóhely-navigációs szolgáltatásaként emlegetett funkció nem az utcán kijelölt várakozási helyeket, hanem a parkolóházakat, nagy felszíni parkolókat veszi számításba, hiszen a ki- és bemenő forgalom alapján csak ezekben kalkulálható a szabad férőhelyek száma.
A szolgáltatást elsőként a Kenwood szintén ezen a kiállításon debütáló DVD-s, wifis fejegysége támogatja integrált formában, de mobiltelefonos alkalmazásként is szabadon használható Észak-Amerikában, 36 európai országban, valamint Kínában. A cég közleményéből nem derül ki, hogy Magyarország szerepel-e a harminchatok között – ha igen, akkor sem valószínű, hogy a ferdén parkoló, mozgássérült helyeket elfoglaló autókkal is képes számolni a szoftver.
Parkolás – a Szent Grál keresése
A szakértők becslései szerint a városi dugók harminc százalékáért a parkolóhelyet kereső autósok tötymörgése tehető felelőssé. Az IBM a világ húsz nagyvárosában kérdezett meg ingázókat parkolási kudarcaikról. A vezetők beszámolójából kiderült, hogy átlagosan csaknem 20 percet töltenek az ideális parkolóhely keresésével, de néha ez sem elegendő: tízből hat autós életében legalább egyszer feladta már a parkolóhelyért folytatott harcot, és inkább hazasomfordált.
Nyereményjáték a Vezess.hu Facebook oldalán! Ha szeretnél egy igényes raliról szóló, fotókkal teletömött, gyönyörű könyvet, ne habozz, játssz! RÉSZLETEK ITT!