Sportosság, élmény, adrenalin – bizony ezek jutnának utoljára eszünkbe a Toyota legtöbb modelljéről. Ez sokak szerint jól van így, a kisebbség viszont megbocsáthatatlannak tartja, hogy nem ápolja kellő odaadással sportos pedigréjét a cég.

Szerencsére utóbbiak közé tartozik jó néhány tuningmester is, akik a mai napon megnyitott Tokiói Autószalonon (ez nem azonos a novemberben tartott, globális jelentőségű rendezvénnyel) megmutatták, némi őrültséggel mit lehet kihozni egy nagy adag ésszerűségből.

A Toyota a világ egyik legjózanabb életet élő márkája. Amikor azonban a szürke hétköznapok végén leszáll az est, maszkos-köpönyeges gúnyát ölt, és ellenlábasokat keres, akiket elpáholhat. Legalábbis erre engednek következtetni a tokiói custom-kiállításra előkészített szuperhőseik.
GRMN Yaris Turbo Concept

GRMN Yaris Turbo Concept

GRMN Yaris Turbo Concept


A legnehezebb feladatra azok vállalkoztak, akik a Toyota alaptípusait kapták kezük közé. Míg az Aqua (más néven Prius C) és a japán belpiacos Mark X modellek G Sport által vadított változatai beérték némi futómű-erősítéssel, illetve szénszálas karosszériaelemek (például tetőlemez) beépítésével, az eredetileg szerény Yarist a Gazoo Racing tuningrészlege, a GRMN vette kezelésbe.

A Yaris Turbo Concept alapját egy ausztrál specifikációjú háromajtós modell adja, amelynek orrába egy turbófeltöltős, 1,5 literes erőforrást plántáltak. A 148 LE és 205 Nm forgatónyomaték kordában tartásáról áthangolt felfüggesztés, felspécizett fékrendszer és pályahasználatra méretezett karosszéria-merevítések gondoskodnak. A teljesítményhez méltó látványt belül sportülések és pedálszett, kívül egyedi felnik, valamint módosított fényszóró és hátsó lökhárító biztosítja.

TOM'S N086V

TOM’S N086V

TOM’S N086V


A stand sztárja a papírforma szerint egyértelműen a GT86 – nem kevesebb mint hat különböző kivitelben van jelen Tokióban. A Gazoo Racing hosszú távú versenyautója mellett (kíséretéről a szintén 24 órás futamra felkészített Lexus LFA gondoskodik) a GRMN kompresszoros Sports FR Concept Platinum tanulmányával igyekszik lenyűgözni a közönséget.

Ez masszív 320 lóereje és 421 Nm nyomatéka ellenére sem egyszerű feladat, hiszen további négy műhely teremtménye (a Japánban oly divatos, extrém orrplasztikának hódoló 86 x style Cb, a tetőtől talpig átöltöztetett 86 Modellista, a nyitóképünkön látható, aerodinamikailag optimalizált 86 TRD Griffon, valamint a mind közül legdurvább TOM’S N086V: egy 400 lóerős V6-ossal szerelt kupé) elől kell elcsábítani a látogatókat.

További képek a galériában.