A nagy teljesítményre hangolt sportlimuzinok rendszerint nem csinálnak titkot abból, hogy gyorsabbak, erősebbek, és általában minden lehetséges szempontból felsőbbrendűek a körülöttük lézengőknél. Nem így a Volkswagen újonca, amelyet, ha adatlapját nem vizsgálnánk meg alaposan, akár egy közepesen ízlésesen kivitelezett flottaautónak is nézhetnénk.

Sem a dupla kipufogóvég, sem a kanyarkövető bixenon fényszóró nem olyan tétel, amivel ne szerelhetnénk fel akár egy kétliteres dízel alapmodellt. A 19 colos keréktárcsa már inkább árulkodó jel, de szabad a vásár, mindenki azzal szereli fel autóját, amivel nem átallja. Ugyanez igaz a tükörházon elhelyezett szénszálas betétekre, vagy az azokra rímelő, beltéri karbon(imitáció) felületekre; utóbbiakból a kéttónusú bőrrel borított ülésekre is jutott.A tetőt és az oszlopokat fedő fekete szövegkárpit szintén árulkodó jel: ebben az autóban lehet valami.

Indokolatlan szerénységgel adja elő magát a Volkswagen Passat alapjaira épülő sportszedán-tanulmány
Tudja, nem mutatja 7 És van is, pontosan 250 lóerő. Ezt a régről ismert 1.8 TFSI blokk átdolgozott változata állítja elő; a négyhengeres turbómotorhoz hatfokozatú automata váltót csatlakoztatott a Volkswagen – várható európai kivitelében nyilván kézi kapcsolású egységgel kezdődik majd a választék.Túlzottan szerény jelenség tehát a Passat tanulmánya. Még jó, hogy a sportos menetteljesítményekre felkészülve ültetett futóművet kapott, mert így az utasok legkésőbb a beszállásnál ráeszmélhetnek, hogy nem hétköznapi modellel van dolguk.