Hiába öltötte magára egy versenyautó pökhendi magabiztosságát, vonalaiba ivódott eleganciájától nem tudott szabadulni az Audi grand tourismója. Ahogy a márka nagyautóinál szokásos, oldalnézetből a 20 colos keréktárcsán kívül kevés jel árulkodik arról, hogy a csúcsmodellen túli kivitellel van dolgunk. Annál nyilvánvaló a helyzet szemből: az egyedi lökhárítók szélébe vágott fékhűtő-nyílások, a matt alumínium betétek, az opciós szénszálas elemek, a fekete méhsejt-rácsozat, de mindenek előtt a feltűnő quattro felirat pontosan körülhatárolja a modell életcélját.
Ahogy ezek a megoldások, az autó lényegibb elemei is megegyeznek az RS6-ban megismertekkel, beleértve az 560 lóerős, 700 Nm nyomatékú, ikerturbós 4.0 TFSI V8-ast, amely start-stop funkciója részterhelésen aktiválódó négyhengeres üzemmódjával veszi ki a részét a kötelező környezetkímélő programból – utóbbihoz a sebességváltó speciális áttételezéssel (szűken kiosztott első és második, hosszan elnyújtott nyolcadik fokozat) járul hozzá, lehetővé téve a (szigorúan elméleti) 9,8 l/100km átlagfogyasztást.
A hátsó tengelyt favorizáló (40:60) összkerékhajtás a semleges ívmenetet elősegítő, aktív nyomatékmegosztással segíti az amúgy teljesen kikapcsolható ESP munkáját; az alapáras, adaptív légrugózás sportos hangolású, szintén szabályozható csillapítású acélrugókra cserélhető; a fékrendszer kerámia tárcsákkal is rendelhető.
A leendő tulajdonosok két fokozatban tehetik még sportosabbá autójuk viselkedését; a dynamic csomag részeként 280, a dynamic plus megvásárlásával 305 km/órára módosul az RS7 végsebessége, a 0-100 km/h gyorsulás értéke a limuzinnal megegyező 3,9 másodperc.
Egy sportkocsinak is becsületére vállna!