Hiába öltötte magára egy versenyautó pökhendi magabiztosságát, vonalaiba ivódott eleganciájától nem tudott szabadulni az Audi grand tourismója. Ahogy a márka nagyautóinál szokásos, oldalnézetből a 20 colos keréktárcsán kívül kevés jel árulkodik arról, hogy a csúcsmodellen túli kivitellel van dolgunk. Annál nyilvánvaló a helyzet szemből: az egyedi lökhárítók szélébe vágott fékhűtő-nyílások, a matt alumínium betétek, az opciós szénszálas elemek, a fekete méhsejt-rácsozat, de mindenek előtt a feltűnő quattro felirat pontosan körülhatárolja a modell életcélját.

Az RS6 után csak hely és idő kérdése volt, hogy a szedán kupésított kivitelében is találkozhassunk az irgalmatlan adottságokkal bíró nyolchengeressel.
Audi RS7 560 lóerővel 25 A beltér szintén tartózkodik minden vulgáris szélsőségtől, üzenete mégis félreérthetetlen. A titok a részletekben rejlik: az alapáras, valódi karbon-kompozit felületekben, a digitális műszerfalra felprogramozott köridő funkción, a megvilágított küszöbökben, a nyesett aljú kormányban. A tető fekete szövetkárpitja Alcantarára cserélhető, ezüst vagy fekete színben. Ugyanezek a szín-opciók érvényesek az elöl-hátul sportosan megformált ülésekre, amelyek középső szakasza rombuszmintázattal steppelt.

Ahogy ezek a megoldások, az autó lényegibb elemei is megegyeznek az RS6-ban megismertekkel, beleértve az 560 lóerős, 700 Nm nyomatékú, ikerturbós 4.0 TFSI V8-ast, amely start-stop funkciója részterhelésen aktiválódó négyhengeres üzemmódjával veszi ki a részét a kötelező környezetkímélő programból – utóbbihoz a sebességváltó speciális áttételezéssel (szűken kiosztott első és második, hosszan elnyújtott nyolcadik fokozat) járul hozzá, lehetővé téve a (szigorúan elméleti) 9,8 l/100km átlagfogyasztást.

Audi RS7 560 lóerővel 26 A hátsó tengelyt favorizáló (40:60) összkerékhajtás a semleges ívmenetet elősegítő, aktív nyomatékmegosztással segíti az amúgy teljesen kikapcsolható ESP munkáját; az alapáras, adaptív légrugózás sportos hangolású, szintén szabályozható csillapítású acélrugókra cserélhető; a fékrendszer kerámia tárcsákkal is rendelhető.

A leendő tulajdonosok két fokozatban tehetik még sportosabbá autójuk viselkedését; a dynamic csomag részeként 280, a dynamic plus megvásárlásával 305 km/órára módosul az RS7 végsebessége, a 0-100 km/h gyorsulás értéke a limuzinnal megegyező 3,9 másodperc.

Egy sportkocsinak is becsületére vállna!