Az egészért nyilvánvalóan a GT86 tehető felelőssé: a márka egykori életigenlését hosszú álmából felébresztő kupé megjelenése óta nem csak a közönség, de a jelek szerint a dolgozók sem tudnak ugyanúgy tekinteni a Toyotára.
Tegyük hozzá: szerencsére. A tegnap leleplezett Furia koncepcióautó alkotói például a legváratlanabb alanyt, a Corollát vették kezelésbe. Az ennek során alkalmazott, hangzatos „ikonikus dinamizmus” koncepció egyszerű, letisztult felületek segítségével hivatott olyan magabiztos, összetéveszthetetlen megjelenést teremteni, ami sokkal vonzóbb lehet a fiatal ügyfelek számára.
A Yaris-szal több ponton is párhuzamot mutató dizájnt a vállalat feltételes módban említi, az arányok azonban beszédesek: a karosszéria sarkaiba tolt kerekek és a rövid túlnyúlások a stabilitás és tágasság érzetét keltik. Ezt elnyújtott tetővonallal és lapos szélvédővel spékeli meg a Furai; a küszöbtoldatból kiinduló hátsó kerékdob-szélesítés, az abból kifejlődő, masszív hátsó lökhárító és a LED-es fényszóró-csíkok határozott, dinamikus karakterrel ruházzák fel a járművet.
|
A karosszéria 4620 mm hosszú, szélessége 1805, magassága 1425 mm; a tengelytáv pontosan 2,7 méter. Utóbbi 10 centivel haladja meg a jelenlegi Corolla tengelytávját; a tanulmányautó 75 mm-rel hosszabb, 45-tel szélesebb és ugyanannyival alacsonyabb. Bár az agresszív borítólemezek és szénszálas betétek miatt a Furia méretadatai csalhatnak, ezek a paraméterek összhangban állnak napjaink hosszabb-szélesebb-laposabb trendjével.