Loppert Dániel elmondta, hogy a csaknem 34 kilométer hosszú sztrádaszakasz teljes hosszán autópályadíjat kell majd fizetni. A forgalomba helyezés azért ideiglenes, mert az ófehértói mérnökségi telep csak májusban készül el.
Az autópálya-szakasz az Új Széchenyi Terv keretében, 85 százalékos európai uniós és 15 százalékos hazai forrásból, nettó 31,9 milliárd forintból épült meg. A kétszer két forgalmi sávval és leállósávval rendelkező autópálya Őr községnél csatlakozik a 49-es számú főúthoz, amely a Csengersima-Pete közötti magyar-román határállomást kapcsolja a sztrádához.
Az M3-as új szakaszán három csomópont és huszonhárom műtárgy épült meg – tette hozzá Loppert Dániel. Az M3-as jelenlegi nyíregyházi végpontját és az új szakasz összekötését kétszer két forgalmi sávval oldotta meg a NIF: az egymáshoz közeli két csomópont gyűjtő-elosztó sávjait használja ideiglenes összeköttetésre a beruházó.
Forrás: MTI