A casco árak fenntarthatatlan szintre süllyedtek, és már a szolgáltatás csökkentésében sincs tartalék, mivel az utóbbi években az autósok egyre inkább az alacsony szolgáltatású termékek felé fordultak. Így a casco aligha lesz képes kitermelni az újonnan bevezetett 15 százalékos biztosítási adót.
2012-ben országosan közel 5-600 000 szerződéskötést hozott a tavaly év végi kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) kampány, a váltók száma 3 év alatt mintegy harmadára csökkent. A díjak újra nagyot estek az év végi kampányban, átlagosan 8 ezer forintot spóroltak az autósok a biztosítás díján, de további díjcsökkenésre már kevés az esély.
Az egyes biztosítók ajánlatai nagyon közel kerültek egymáshoz, a jövőben érzékelhető díjcsökkenést egyre kevesebb ügyfél talál majd az ajánlatok között. A választásnál egyre fontosabbá válik az adott biztosító ismertsége, megbízhatósága. Ez már az utolsó két kampányban is erőteljesen megjelent.
A többszöri díjhirdetés megjelenése bár nem fogja alapjaiban felkavarni a piacot, arra mindenképpen lehetőséget ad a piaci szereplőknek, hogy aktívan menedzseljék a portfoliót, és ha szükséges módosítsák a díjukat. További díjcsökkenés általánosságban nem várható, a legjobb szegmensekben is maximum stagnálást várunk 2013-ban, a gyengébb eredményeket produkáló szegmensekben a biztosítók bizonyosan kénytelenek lesznek díjat emelni.