A 2016. pénzügyi év végére évi hatmillió autót szeretne értékesíteni világszerte a Honda, és ennek valamivel több mint egynegyedét a márka kisautói hivatottak adni, osztotta meg stratégiai elképzeléseit az egybegyűlt újságírókkal a vállalat amerikai tagozatának elnöke. Ezt a mennyiséget pedig a jelenleg kéttagú paletta, a Jazz/Fit és a City nem lenne képes kitermelni – de sebaj, itt az egyelőre nevenincs szubkompakt szabadidőjármű, amely kipótolja a hézagot.
A maga 4,3 méteres hosszával a városi szabadidőautó-tanulmány jó férfiarasszal rövidebb a CR-V-nél, így tökéletesen illeszkedik a márka SUV-kínálatába. Formavilága az év végén beinduló sorozatgyártásig még finomodhat, de az alapvető hangvétel aligha változik: a jármű leginkább túlméretes kerekekre szerelt, telt idomú, fiatalos sportkupé benyomását kelti.Ezt a hatást erősíti az oldalfalon végigfutó karaktervonal is, amely az első hűtőmaszktól a hátsó ajtó rejtett kilincséig hú dinamikus ívet, hogy onnan egy szökkenéssel a hátsó ajtóra illesztett légterelőben végződjön. A tető ívét az első és hátsó lámpatestek támasztják alá, így megfeszített rugóként rajzolja ki az autó sziluettjét.
Az utastérben a Hondától megszokott aszimmetrikus kialakítású műszerfallal találkozunk (ld. videó), a magasra húzott, lépcsőzetesen elrendezett középkonzol ellenben nem jellemző a kiváló helykihasználásra törekvő márkára. Az ülések a Jazzben megismert, pazarul variálható rendszerűek lesznek; a padlólemez közepén elhelyezett benzintartály és a nagyobb karosszériahossz kettőse bőséges helykínálatot ígér az utasoknak éppúgy, mint csomagjaiknak.
A hajtásláncok terén az új Earth Dreams motorcsalád tagjaira számíthatunk; a sajtótájékoztatón elhangzottak tanúsága szerint a benzin- és hibrid üzemű kivitelek mellé egy dízelmotoros variáns is felsorakozik végre. Az év végétől, először Japánban, majd Észak-Amerikában forgalmazott autó európai bevezetésének dátumáról egyelőre nincsenek információk.