A régi receptet csak részben követve alkotta meg zászlóshajója hatodik generációját a Maserati. Az elnyújtott orr, rajta a konkáv szigonnyal, megmaradt, csakúgy mint a nagyvonalúan méretezett utascella, vadonatújak viszont a motorok. Mindkét erőforrást a Maserati fejlesztette, az összeszerelést továbbra is a Ferrari maranellói üzemében végzik.

Stratégiaváltásra és nagyságrendi növekedésre készül a Maserati. Ennek egyik kulcsa a teljesen átlényegült Quattroporte.
Nem csak a porte quattro 11 A nagyobbik, 3,8 literes V8-as közvetlen benzinbefecskendezése révén 530 lóerőt és akár 710 Newtonmétert küld a nyoldfokozatú ZF váltóra, onan pedig tovább a hátsó tengelyre. A csúcsmodell végsebessége 307 km/óra, az 1,9 tonnás óriás 4,7 másodperc alatt éri el a 100 km/óra sebességet. Mindez hatalmas előrelépés a korábbi típushoz képest: az jóval nagyobb lökettérfogatból több mint 100 lóerővel kevesebbet tudott kihozni, ráadásul közel egy mázsával nehezebb is volt; nem véletlen, hogy az új V8-as kapcsán 20 százalékos fogyasztás-csökkenést ígér a gyár.

Az alapmotor egy 3.0 V6, ám igazán nincs miért szégyenkeznie. 410 lóerejéve és 550 Nm nyomatékával így is túlszárnyalja a korábbi Quattroporte Sport GT S képességeit, ráadásul mivel könnyebb, épp csak két tized másodperccel lomhább a kategóriaelső fajlagos teljesítménynyel (139 LE/liter), fajlagos nyomatékkal (171 Nm/liter) és lóerősúllal (3,6 kg/LE) parádézó V8-asnál.Ennél is fontosabb újdonság azonban, hogy a V6-os motorral együtt az összkerékhajtás is megjelent a Quattroporte fogalomtárában. A Q4 rendszer szükség esetén a hajtóerő pontosan 50 százalékát képes átadni az első kerekeknek, ám alaphelyzetben csak a hátsó kerekeket hajtja. Ennek, valamint a változatlanul hagyott, 50:50 arányú tömegelosztásnak köszönhetően a Q4 kivitel vezethetősége megegyezik a hátsókerékhajtású modellekével.

Nem csak a porte quattro 12 A Quattroporte 16,5 centiméterrel hosszabb (5263 mm), 53 mm-rel szélesebb (1948 mm) és 43-mal magasabb (1481 mm) az ötödik generációnál. Az eleve brutális tengelytávot is tovább növelték (3171 mm); összességében utasok és csomagok egyaránt még jobban elférnek, mint ezelőtt. A hátsó üléssor két és háromszemélyes kivitelben rendelhető; az opciós listán a mobil munkavégzéshez és a minőségi kikapcsolódáshoz szükséges tételek egyaránt megtalálhatók. A kommunikációs igényeket fedélzeti wifi hotspot elégíti ki, a zenehallgatás minőségét 15 hangszórós, 1280 wattos Bowers and Wilkins hifi emeli.