A General Motors talán egyetlen nagy (vagy mondjuk inkább így, legnagyobb) dobása volt az elmúlt években a hatótávolság-növelővel felszerelt elektromos járműtechnológia piacri bevezetése. A villanyautók helyi károsanyag-kibocsátástól mentes működését a belső égésű motorral szerelt járművek gondtalan üzemeltetésével egyesítő koncepciónál jelen pillanatban nem sok jobbat kínál a piac, és egy éven belül a prémium szegmensben is elérhető lesz a technológia.
A Cadillac ELR formavilágát tekintve rettentő közel áll az őt megelőlegező, 2009-es Converj tanulmányhoz. A márka hagyományos ismertető jegyeihez (függőleges lámpatestek) változatlanul ragaszkodó, szögletes sziluett aerodinamikai szempontból korántsem ideális (Cw: 0,305), ellenben igen agresszív és változatlanul látványos. Sem ezzel, sem az utastér részleteivel nem érdemes külön foglalkoznunk, az ELR hozza a márka teljes jelenleg elérhető arzenálját, LED-es fényszórókkal kiegészítve.Annál érdekesebb a hajtáslánc, noha a Voltból már megismerthez képest csak mennyiségi változást hoz, minőségit nem. A 16,5 kWh (Volt: 16 kWh) kapacitású lítium-ion akkumulátorcsomagról táplált, 207 lóerős (Volt: 149 LE) villanymotor 400 Nm nyomatékkal (Volt: 370 Nm) biztosítja a fürge elindulást, a zaj- és emissziómentes utazás akár 56 kilométeren át tarthat, utána – ha még nem értünk célba – bekapcsol az 1,4 literes áramfejlesztő, és további bő 400 kilométernyi hatótávolságot biztosít.
A jövő évtől Amerikában, később a világpiacokon is forgalmazott ELR is megkapta az áram-visszatartó funkciót, amivel a felhasználó (mondjuk nagy távolságról ingázóként) teli akkumulátorral is aktiválhatja a generátort, hogy aztán a városba érve a lehető legtöbbet haladhasson tiszta üzemben. Különleges funkció a szintén manuálisan aktiválható regeneratív fékrendszer: a kormányon elhelyezett kapcsolóval a sofőr minden egyéb paramétert felülírva bírhatja áramfejlesztésre járművét.