Már nem a német vagy a kelet-európai piac határozza meg a Škoda termékfejlesztését, derül ki azokból a tervekből, amelyek a napokban láttak napvilágot. Ezek szerint 2015-ben új, a kompakt Yetinél tágasabb szabadidőjárművel jelentkeznek a csehek, mégpedig azért, mert azt Kínában vinnék, mint a cukrot.

Az ázsiai piacokon jobban eladható hétszemélyes, középkategóriás szabadidőjárművet tervez a Skoda
A Skoda kínai weboldalán egyenruhában örül a család a helyi gyár fejlesztésének

A Skoda kínai weboldalán egyenruhában örül a család a helyi gyár fejlesztésének

A Skoda kínai weboldalán egyenruhában örül a család a helyi gyár fejlesztésének


„A kínai vásárlók szeretik a Yetit, különösen annak a helyi piacra készített, nyújtott tengelytávú verzióját, ezért következő lépésként logikusan egy középkategóriás szabadidőjárművel tudunk jó eredményeket elérni a piacon.” – mondta el a brit Auto Express tudósítójának Winfried Vahland, a Škoda igazgatótanácsának elnöke.

A hétüléses kivitelre nem a kínai, hanem az orosz vásárlók miatt volna szüksége a Škodának, amely ilyenformán a Hyundai Santa Fe babérjaira törne – nem csak Ázsiában. Globális szinten százezres darabszámmal tervez a Skoda, és az elmondottak alapján az új modell nem a Yeti helyett, hanem azzal párhuzamosan lépne a piacra.

A Škoda a következő öt évben hathavonta készül új modelleket piacra dobni; ambiciózus elképzeléseik szerint 2018-ra másfélszer annyi autót szeretnének eladni, mint most (a tavaly évet 940.000 darab körül zárta a márka).