A Warranty Direct brit biztosító társaság megbízhatósági listája hosszú évek óta alapmű a szigetország autóvásárlók körében. Az évről évre elvégzett összegzés kiváló általános képet az egy adott típus várható megbízhatóságáról, a részeredmények azonban olykor még informatívabbak lehetnek.

Részben meglepő és teljességgel lehangoló eredményekre jutott az erőforrások meghibásodásait vizsgáló brit jelentés.
Defektes Honda-motor: ritka, mint a fehér holló

Defektes Honda-motor: ritka, mint a fehér holló

Defektes Honda-motor: ritka, mint a fehér holló


A legutóbb közzétett, ötvenezres mintán alapuló felmérésben azt vizsgálták, milyen sűrűn fordul elő motorhiba egy adott márkánál. A meghibásodás mértékét nem, csupán tényét rögzítő listán aligha váratlan módon két japán gyártó; az már kevésbé megnyugtató, hogy a második helyezett Toyotánál (1:171) több mint kétszer olyan sűrűn találkoztak motorhibára utaló kárbejelentéssel a szakértők, mint a Hondánál, ahol 344 autóból csupán egynél jelentettek erőforrással kapcsolatos problémát.

Egyenesen riasztó a harminchat márkát tartalmazó lista legalja: a botrányos sereghajtó az MG Rover (1:13), az utolsó előtti viszont az Audi, amelynek minden huszonhetedik példányában megbetegszik a motor. Alig valamivel jobb a Mini (1:40) eredménye, amely a Saabbal holtversenyben, a Vauxhall-t (az Opel Nagy-Britanniában – a szerk.) (1:41) alig megelőzve kullog a lista alján. Érdemes megnézni, hogy az öt legrosszabbul teljesítő márka közül csupán kettő nem német – és egyik sem létezik már.

A Mini esetében nem tudni, hogy vajon francia fejlesztésű dízel motorjai okozták-e vesztét, de ne mossuk látatlanban a BMW kezeit: a bajorok, akárcsak a Volkswagen, ugyancsak a lista alsó harmadában végeztek. A németek becsületét a Mercedes-Benz (1:119) menti, amely a Volvót (1:111) és a Jaguart (1:103) megelőzve a harmadik helyen zárta a német felmérésektől merőben eltérő eredményt hozó vizsgálatot.