A régi vicc idézésétől most eltekintenénk, a helyzet anélkül is ismerős mindenki számára: előfordul, hogy zárt útpályán olykor-olykor szembe jön egy autós. Magyarországon viszonylag ritkán fajul el a dolog, Németországban azonban túlzás nélkül a csapból is ez folyik. Az ADAC számításai szerint országos szinten naponta több mint heten hoznak rossz döntést, és hajtanak fel az ellenkező irányba vezető rámpán; csak az elmúlt negyed évben huszonöt halálos áldozatot követelt a vétlen vagy tudatos ámokfutás.

A navigációs adatbázissal összehangolt táblafelismerő funkció észleli, ha rossz irányban hajtunk fel az autópályára.
Tiltó táblák valahol Ausztriában. Az új rendszer fáradtság, figyelmetlenség ellen használ, de a kamera ködben, havazásban mit sem ér.

Tiltó táblák valahol Ausztriában. Az új rendszer fáradtság, figyelmetlenség ellen használ, de a kamera ködben, havazásban mit sem ér.

Tiltó táblák valahol Ausztriában. Az új rendszer fáradtság, figyelmetlenség ellen használ, de a kamera ködben, havazásban mit sem ér.


Utóbbiakkal műszaki alapon nehéz bármit is kezdeni, az emberi tévesztés, figyelmetlenség miatt bekövetkező vészhelyzetet elkerülésére azonban lehet, sőt létezik is megoldás. A hamarosan érkező új Mercedes-Benz S-osztály mellett a most frissített E-osztály is megkapja majd (kezdetben a német piacon, később másutt is) azt a rendszert, amely riasztást ad, ha az autós behajtani tilos táblával védett útra tévedne.

A berendezés a szélvédő mögött elhelyezett kamera segítségével észleli és ismeri fel a tiltó jelzést. Hogy a tréfából elfordított vagy egy bonyolult útkereszteződésben nehezen értelmezhető táblák se okozzanak zavart, a rendszer a biztonság kedvéért a kamerától kapott információt a műholdas navigáció adataival is összeveti, mielőtt három sípszóval figyelmeztetné a vezetőt a hibára.