Az év végéig kétszázezer autót szerelhet fel a ZF kilencfokozatú sebességváltóival a Chrysler-csoport
A Dodge Dart az Alfa Romeo Giulietta módosított padlólemezére épül: elméleti síkon akár Európába is eljuthatnának a német gyártású automata váltók.

A Dodge Dart az Alfa Romeo Giulietta módosított padlólemezére épül: elméleti síkon akár Európába is eljuthatnának a német gyártású automata váltók.

A Dodge Dart az Alfa Romeo Giulietta módosított padlólemezére épül: elméleti síkon akár Európába is eljuthatnának a német gyártású automata váltók.


Sergio Marchionne, a Chrysler csoport első számú embere szerint az év végéig három modelljük is megkapja az első- és összkerék-hajtású modellekhez kifejlesztett, kilencfokozatú sebességváltót. A Jeep Liberty második negyedévben bevezetendő utódja és a Chrysler 200 (egykori Sebring) középkategóriás szedán mellett a Dodge Dart is részesül a ZF által még két éve bemutatott váltóból, amelyet a Chrysler licenszmegállapodás keretében, saját üzemében fog gyártani.

Az új, igen kompakt sebességváltó bevezetésétől jelentős megtakarításokat vár az autógyártó: a ma már általánosan elterjedt hatfokozatú egységekhez képest akár 16 százalékkal javulhat az üzemanyag-fogyasztás. A ZF véleménye szerint azonban itt véget ér a számháború: további fokozatok beépítésével már nem lehetne költséghatékonyan javítani a hajtásláncok üzemi hatásfokát, hiszen (amint azt a beszállító vezetője az Automotive News folyóiratnak annak idején elmondta), napjaink legmodernebb sebességváltóit már csupán 11 százalék választja el az elméletileg lehetséges tökéletes szerkezettől.

A Chrysler 843 millió dolláros beruházással létrehozott, új üzemében a gyártás felfutása után akár 1,4 millió darab is készülhet a kilencfokozatú váltó kétféle nyomatéktartományú változatából, az idei évben azonban ennek még csak a töredéke, 200 000 darab várható.