Járőrözési és bűnüldözési feladatokra szánja Sencsen önkormányzata azt az ötszáz darab, tisztán elektromos üzemű ferdehátút, amelyre a napokban írtak alá szállítási megállapodást a helyi BYD autógyártó vállalattal.

Eddig a hír, ám a megrendelés jelentősége túlmutat önmagán. Sem üzleti modellnek, sem marketing stratégiának nem utolsó ugyanis az, ahogy a kínai BYD elektromos közlekedési projektjét intézi. Ahelyett ugyanis, hogy a magánvásárlókat erőltetné, a vállalat a közületi és flottaügyfelekre apellál.

A taxis flotta után a közbiztonságiakkal erősít az e-mobilitás globális főszereplője, a BYD
BYD e6: 140 km/óra végsebesség, 300 km hatótávolság, sajátos esztétikum.

BYD e6: 140 km/óra végsebesség, 300 km hatótávolság, sajátos esztétikum.

BYD e6: 140 km/óra végsebesség, 300 km hatótávolság, elfogadható esztétikum.


Pontos darabszámokat a folyamatosan kommunikált új megrendelések forgatagában nehéz mondani, de elektromos üzemű buszaik százszámra futkároznak a kínai e-mobilitás fellegvárának számító Sencsenben, helyi emissziótól mentes taxijaikat pedig már nem csak Kínában, hanem a Benelux-államokban, Bogotában és Londonban is ismerik az emberek. Mire tehát beindul az értékesítés a magánvásárlók irányába (ami Kínában a hatalmas tömegek ellenére korántsem akkora üzlet, mint gondolnánk, hiszen hiába vesz autót az ember, ha nem kap hozzá rendszámot), több millió kilométernyi tapasztalatot gyűjthetnek hivatásos sofőrökkel: állítólag van olyan BYD e6 a városban, amelyik már negyedmillió kilométert futott.

A BYD elektromos jövőképének egyébként csupán kis szelete az emissziómentes közlekedés, amint az az alábbi arculati kisfilmből is kiderül.