Az eredeti tervek szerint opcióként hatótávolság-növelő rendszerrel is felszerelhető lesz a BMW első elektromos autója, az év negyedik negyedévében piacra lépő i3. A várt háromhengeres, másfél literes erőforrás helyett azonban úgy tűnik, egy még kompaktabb benzinmotort kap a villanyautó.
A döntés minden szempontból logikusnak hangzik, hiszen generátorként nincs szükség nagy nyomatékra, ellenben minél könnyebb a blokk, annál jobb. A BMW Motorrad 650, illetve 800 köbcentiméteres, takarékos, vízhűtéses erőforrásai anyagi és stratégiai szempontból egyaránt megfelelni látszanak a követelményeknek.
A gyár tájékoztatása szerint az újdonságok iránt fogékony, anyagilag kevésbé korlátozott korai vásárlók nagyjából 50:50 arányban döntenek az egyelőre be nem árazott range extender opció mellett; a későbbiekben várhatóan csak minden ötödik felhasználó látja majd szükségét annak, hogy az alaphelyzetben 160 kilométeres hatótávolságot további pár száz kilométerrel megtoldja.
A BMW kutatás-fejlesztési főnöke, Herbert Diess szerint egyébként aki rendszeresen nagyobb távolságokat szeretne megtenni autójával, valószínűleg jobban jár egy plug-in hibriddel, mint a hatótáv-növelővel szerelt villanyautóval.