Lényegében a tavalyi Genfi Autószalonon bemutatott Hi-Cross tanulmány kerül szériagyártásba
Nem lesz vízszintesen osztott csomagtérajtó

Nem lesz vízszintesen osztott csomagtérajtó

Nem lesz vízszintesen osztott csomagtérajtó


Dobozszerű karosszériájával, robusztus tetősíneivel egyedi és hiteles jelenség volt az X-Trail, de mit ér a különleges arculat, ha közben sablonos versenytársai elhúznak mellette egyenfazonukkal? A következő generációs modell ezért már jóval kecsesebb, fiatalosabb, dinamikusabb formatervet kap – a szabadalmaztatásra benyújtott ábrák tanúsága szerint pontosan olyat, mint amit tavaly márciusban, a Hi-Cross tanulmányautó személyében megismertünk.

Hivatalos információk híján csupán ebből a 2012-es koncepció adataiból indulhatunk ki. Ezek szerint a harmadik generációs X-Trail valamivel hosszabb, szélesebb és alacsonyabb lenne a kifutó modellnél. Ennél lényegesebb volna a tengelytáv megnyújtása (2629 helyett 2780 mm), ami azoknak a hangoknak látszik igazat adni, amelyek opciós harmadik üléssort előlegeztek meg a modellnek.

A tanulmányautó hibrid hajtáslánca izgalmas színfolt lenne a kategóriában, ám ne tápláljunk túlzott elvárásokat: várhatóan a már ismert kétliteres dízel- és benzinmotorokkal lép be a piacra a karcsúsított X-Trail.