Az Európa-szerte visszatért hideg jót tesz az autóiparnak: előbújtak fűtött garázsaikból a téli tesztút-penzumukat leróni kénytelen prototípusok és szériaközeli modellek. Így került lencsevégre Észak-Európában az Audi A3 lépcsőshátú kivitele, amelyet az Audi győri üzemében fognak gyártani, az első csavartól az utolsóig.

Már csak a rejtőfólia takargatja a Győrött gyártandó A3 Sedan végleges idomait
Kémfotókon az új magyar Audi 15


Míg a korábban készített felvételeken hagyományos maszkolással eltorzított formában szerepelt az A3 Sedan, az Automedia januári képein már nincsenek takaróelemek, csupán az örvénymintás fólia rejti el szemünk elől a lemezek pontos domborulatait. Ráadásul nem is túl hatékonyan: a hatalmas single frame hűtőmaszk körvonala jól kivehető a maszkolás alatt. Bármilyen jó optikai trükk is a folytonosan kavargó mintázat, a fénytöréssel ez sem tud mit kezdeni: hátulnézetből pontosan látszik a küszöbök fölött húzódó, a hátsó oldalajtó kilépő élét meghatározó törésvonal. Ez jóval szelídebb kontúrokat rajzol meg, mint amit a két éve, Genfben felvezetett tanulmányon láthattunk.

Várhatóan az autóba 1,2-es, 1,4-es és 1,8-as turbós benzinmotorok (105-122-180 LE), illetve 1,6 és 2,0 literes (105-150 LE) dízelek kerülnek. Az elsőkerék-hajtás mellett a quattro is elérhetőnek ígérkezik

Az A3 Sedan megjelenésével különös verseny veszi kezdetét, hiszen a limuzin első számú ellenlábasa az a Mercedes CLA lesz, amely szintén Magyarországon, Kecskeméten készül. A Volkswagen-csoport MQB padlólemezére épülő limuzin később további, csodálatos átalakuláson mehet át: korábbi lapértesülések szerint a ferdehátú alapverzió helyett ez adhatja az új, 2014 végére várt A3 kabrió alapját.