További konkrétumok láttak napvilágot a német-francia koprodukció részleteiről
További konkrétumok láttak napvilágot a német-francia koprodukció részleteiről

További konkrétumok láttak napvilágot a német-francia koprodukció részleteiről

További konkrétumok láttak napvilágot a német-francia koprodukció részleteiről


Noha a korábbi híresztelésekkel ellentétben a PSA konszern mégsem veheti meg a General Motors európai márkáját, az Opelt, változatlan lendülettel folyik a cégcsoportok közötti, egy éve meghirdetett együttműködés részleteinek kidolgozása.

Egy brüsszeli sajtótájékoztatón Steve Girsky, a GM európai vezetője és Philippe Varin, a PSA elnöke elmondta, hogy elsősorban a B- és C-szegmensbe sorolható buszlimuzinok, illetve szabadidőjárművek vannak a terítéken. Ezek padlólemezét a Peugeot-Citroën vonal biztosítaná. Ez azt jelenti, hogy francia platformra épülhet meg nem csak a Zafira, de a Meriva utódja is. Előbbivel rokonságot vállalna a PSA jelenlegi kompakt utazógépét, az öszvérszerzet 3008-ast majdan váltó típus. Utóbbi kapcsán viszont megerősítették, hogy azt minden érintett fél számára a GM fejleszti ki, ami érdekes kérdéseket vet fel az időközben már célegyenesbe fordult Peugeot 2008-assal kapcsolatban.

Az együttműködés a fentieken túl közös beszerzésekre, valamint új generációs, tiszta üzemű városi kisautók, illetve a PSA jelenlegi háromhengeresén alapuló, nagyteljesítményű benzinmotorok kifejlesztésére is kiterjed.