Rekordot ért el a motorgyártásban a 2012-es üzleti évben az Audi Hungaria Motor Kft. Tavaly összesen 1 915 567 motor (1 883 757 db – 2011-ben) és 33 553 (39 518) jármű hagyta el a gyártósorokat.

2013-tól indul az új Audi A3 szedán gyártása. A képen a koncepció
Több mint 27 ezer nyolchengeres motor készült, pl. az Audi R8-ba is

Több mint 27 ezer nyolchengeres motor készült, pl. az Audi R8-ba is

Több mint 27 ezer nyolchengeres motor készült, pl. az Audi R8-ba is


2012-ben tizenegy új motorvariáns sorozatgyártása indult el, a termékpaletta többek között az 1,2 és 1,4 literes négyhengeres benzinmotorokkal bővült. Négyhengeres motorból készült a legtöbb az előző évben, összesen 1,421 millió benzines és dízelmotor, emellett 5080 öthengeres, 457 ezer hathengeres, 27 ezer nyolchengeres, 3336 tízhengeres és 233 tizenkét hengeres erőforrás készült.

A vállalat az új motorprojektek megvalósítása érdekében bővítette a gyártási területet a motorgyártásban. Az elmúlt évben átadták a Kísérleti Motorgyártó Központ új épületét is. Emellett az Audi Hungaria két jubileumot is ünnepelt: júniusban a kétmilliomodik hathengeres dízelmotor, decemberben az ötszázezredik nyolchengeres motor hagyta el a gyártócsarnokot.

Az említett 33 ezer autóból 16 940 Audi TT Coupé volt, 4940 Audi TT Roadster, 8089 A3 Cabriolet, míg az Audi RS 3 Sportbackből 3433 darabot szereltek össze.

2013-tól indul az új Audi A3 szedán gyártása. A képen a koncepció

2013-tól indul az új Audi A3 szedán gyártása. A képen a koncepció

2013-tól indul az új Audi A3 szedán gyártása. A képen a koncepció


A 2012-es év kiemelkedő eseménye az új járműgyár bokrétaünnepe volt. Az építési munkálatok terv szerint haladnak, a sorozatgyártás ebben az évben kezdődik. 2013-tól teljes autógyárrá alakul az eddigi összeszerelő üzem, hazánkban készül majd az Audi A3 új szedán változata, amelyről épp a minap közöltünk kémfotókat.

„Az új gyár majdnem kész, nem titok, hogy az első járművek már el is készültek benne, jelenleg a sorozatgyártás beindításához szükséges utolsó finomhangolásoknál tartunk” – mondta az MTI-nek Thomas Faustmann, a cég ügyvezetője.

A fejlesztési irányokról szólva arról beszélt: még nagyon hosszú időbe telik, amíg beindul az elektromos autók sorozatgyártása és ez az innováció a nagyközönség számára is elérhetővé válik. „Világossá vált, hogy a belsőégésű motor a következő 10-15 évben is világszerte a meghatározó hajtási megoldás marad. A mi feladatunk ezt a terméket folyamatosan továbbfejleszteni, és nyitni az olyan új megoldások felé, mint a légnemű sűrített földgázzal való hajtás” – fogalmazott.