Gangloff Concept néven mutatták be, de csak rajzasztalon létezik az új Bugatti. Nem is ez a legnagyobb baj, hanem hogy nem gyári tanulmány.
Az 1938-as Type 57 SC Atalante tervezőjéről kapta nevét a Gangloff Concept

Az 1938-as Type 57 SC Atalante tervezőjéről kapta nevét a Gangloff Concept

Az 1938-as Type 57 SC Atalante tervezőjéről kapta nevét a Gangloff Concept


A Veyron kétségtelenül lenyűgöző technikai vívmány, de a Bugatti hőskorához vajmi kevés köze van. Arculati és talán értékesítési szempontból is jót tenne a márkának egy kecses, fürge kupé – mondjuk olyan, mint a Gangloff, amelyet Pawel Czyzewski vetett papírra.

A manapság felvonókabinok fejlesztésből élő svájci karosszériaépítő manufaktúra nevét viselő koncepciójármű minden idők egyik legmisztikusabb Bugattijának, a Type 57 SC Atalanténak a stílusjegyeit viseli magán, beleértve annak gerincén végigfutó törésvonalat. Kerékben széles, ajtóban keskeny: a Gangloff Concept egy szupermodell idomait kapta meg; a felcsapott far a múlt század első harmadának sportkocsijait idézi, a XXI. századot a LED-es fényforrások képviselik.

Az utastérben a Veyron anyagválasztásával és formai megoldásaival találkozhatunk. A műszerfal klasszikus analóg kijelzőkből áll, középen túlméretes fordulatszámmérővel, balra az immár megszokott teljesítmény-kijelzővel. Mindez persze éppúgy elméleti jelentőségű, mint a kérdés, hogy vajon valóban kényelmesek-e a fémvázukat messze előre nyújtó ülések, hiszen a 2+2 személyes kupé gyári áldás nélkül örökre szép álom marad.