|
Megelégelhették, hogy a technológiába fektetett dollármilliárdjaik nem fialnak elég gyorsan, vagy éppen ellenkezőleg, kevesebből szeretnének ugyanoda eljutni – akárhogy is, a világ három vezető autóipari csoportja összefogott, hogy felgyorsítsák és gazdaságosabbá tegyék az üzemanyagcella technológia fejlesztését.
A Renault-Nissan és a Daimler korábban már dolgozott közösen a témán, és most harmadiknak bevették a Fordot. A három cég együtt több mint hatvan év és tízmillió tesztkilométer tapasztalatával rendelkezik, így joggal bíznak abban, hogy már négy éven belül, 2017-re sorozatgyártásra érett üzemanyagcellás technológiával léphetnek piacra.
Ha a lemezek alatt közös lesz is a fedélzeten tárolt hidrogén és légköri oxigén felhasználásával elektromos áramot előállító rendszer, maguk az autók teljesen egyediek lesznek, erősítették meg a felek: a kooperáció kizárólag a hajtáslánc elemeire, esetleg egyéb, kapcsolódó komponensekre terjed ki.