A világ egyik legkisebb fogyasztású 4WD autójának ígérik az új Golf 4Motion-t. Bevezetéskor csak kézi váltóval, dízelmotorral kapható
Három felszereltségi szinten választható a 4Motion

Három felszereltségi szinten választható a 4Motion

Három felszereltségi szinten választható a 4Motion


Akár öt liter alatti átlagfogyasztásról beszél a Golf 4Motion sajtóanyaga, és bár tudjuk, mennyire szabad hinni a laboratóriumi körülmények között elvégzett méréseknek, egy összkerékhajtású autótól mindenképpen elismerésre méltó az adat.

A Golf VII a Haldex ötödik generációs rendszerét kapta meg, amely 1,4 kilogrammal könnyebb az előző 4Motion hajtásláncnál és rendkívül csekély késlekedéssel dolgozik, ami 15 százalékkal alacsonyabb fogyasztást és jobb aktív biztonsági jellemzőket eredményez. Alaphelyzetben a rendszer oldja a hátsó tengelyhez vezető hajtást, ám a dinamikus terhelés függvényében zárja a tengelykapcsolót; extrém esetben a nyomaték közel 100 százaléka átvihető a hátsó tengelyre. A biztonságos elindulást forgatónyomatéktól függő, előzetes aktiválás segíti (azaz még azelőtt zár a kuplung, hogy kipörögnének a hajtott első kerekek), nagy sebességnél azonban ezt a funkciót lekapcsolja a rendszer, így spórolva meg értékes centilitereket az Euro5 emissziós norma örömére.

95 kilóval nehezebb, 5 km/órával lassabb, 1 dB(A)-val zajosabb a 4Motion, mint az elsőkerék-hajtású kivitel. Öt literrel nagyobb üzemanyag-tartályt is kap annál.

95 kilóval nehezebb, 5 km/órával lassabb, 1 dB(A)-val zajosabb a 4Motion, mint az elsőkerék-hajtású kivitel. Öt literrel nagyobb üzemanyag-tartályt is kap annál.


A két hajtott tengelyt összekötő Haldex kuplung mellett további segédrendszerek is támogatják a menetdinamikát és -biztonságot. Az elektronikus differenciálmű (EDS) értelemszerűen mindkét tengelyen segít megakadályozni, hogy ívmenetben vagy egyenetlen tapadású felületen elpörögjön az egyik kerék, míg az XDS rendszer kifejezetten az ívbelső kerekek megelőző lassítása révén stabilizálja a kanyarvételt.

Kezdetben csupán (módosított áttételű) hatfokozatú kézi váltóval, valamint a Golf VII két új fejlesztésű BlueMotion dízelmotorjával lesz kapható a Golf 4Motion, esetleges TSI variánsokról említést sem tesz a közlemény. Az 1,6 literes TDI 105 lóerőt ad le, maximális forgatónyomatéka 250 Nm (1500-2750/perc). A motor névleges átlagfogyasztása 4,5 l/100km (119 g/km CO2-kibocsátás). A végsebesség 187 km/óra, álló helyzetből 11,5 mp alatt gyorsul százra. A nagyobbik, 150 lóerős 2.0 TDI vonatkozó sarokszámai: 320 Nm (1750-3000/perc), 211  km/óra, 8,6 mp, 4,7 l/100km, 122 g/km.

Golf R: Jön a család fenegyereke

Az új 4Motion rendszer egyik első haszonélvezője lehet a Golf R sportverzió, amelynek előtanulmánya Genfben érkezik, de már két hét múlva megmutatja nekünk a Volkswagen. Az autó várhatóan a 2.0 TFSI egyik potens kivitelét kapja meg, ennek teljesítményét nyilván az Audi S3 300 lóereje alatt fogják tartani. További részletek hamarosan.